עדי פרץ מקיבוץ עין זיוון ברמת הגולן היה צלם חתונות ונופים עד שעשה הסבה לקולינריה. היום הוא מנהל את המאפייה ובית הקפה מטרלו (Mattarello) בקיבוץ, כשמטיילים מגיעים למקום במיוחד מכל רחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
עדי פרץ במטרלו
עדי פרץ במטרלו
עדי פרץ במטרלו
(צילום: אביהו שפירא)
שמו של פרץ יצא למרחוק בזכות מאפי הקרואסון הייחודים שלו וכך הפכה המאפייה שלו לאחת המוכרות והמדוברות בארץ ולנקודת חובה בכל טיול לגולן.

להמשיך את דרכו


פרץ (37), נשוי ואב לשניים, נולד וגדל בעין זיוון, ולאחר שירותו הצבאי התחיל לעסוק בצילום. "אחרי הצבא טסתי לטיול קצר בחו"ל ולקחתי איתי מצלמה פשוטה", הוא מספר. "נורא אהבתי לצלם וכשחזרתי לארץ ביקשתי מחבר שלי מהקיבוץ, מתן בן עמי, שילמד אותי לצלם. הוא התחיל ללמד אותי וגם הזמנתי מצלמה חדשה, ואז הוא נהרג בתאונת דרכים. בדרך ללוויה שלו ראיתי תמונה בעיניים ואמרתי 'הלוואי שהייתה לי כאן מצלמה'. זה נתן לי דחיפה ללמוד צילום באופן יותר מקצועי, הרגשתי שאני צריך להמשיך את דרכו".
בשמונה השנים לאחר מכן עסק פרץ בצילום. הוא פתח עסק עצמאי לצילומי נוף וצילומי חתונות והתבסס בתחום, עד שהגיע הרגע שבו החליט לעצור. "היה שבוע אחד שצילמתי שלוש חתונות ברצף בשלושה ימים באוגוסט, בבאר שבע, בתל אביב ובגולן. הנסיעות והחום מוטטו אותי. הגעתי הביתה והתמוטטתי על הרצפה ואמרתי לעצמי שאני ממש לא רוצה את הדבר הזה".

משמח ומרגש


פרץ לא השתהה וכבר התחיל להגשים את חלום הילדות הישן, לפתוח עסק אוכל משלו. "אימא שלי אומרת שכבר מילדות הייתי אוהב להיות במטבח. הייתי מצלם גם מסעדות, והתעורר בי החשק שיום אחד תהיה לי מסעדה משל עצמי. היה לי רצון עז לפתוח מקום משלי. תמיד אמרתי לעצמי שברמת הגולן אין איפה לקנות לחם טרי ומאפים, והיה לי מאוד חשוב לפתוח את המאפייה דווקא בעין זיוון. הלכתי על זה למרות כל התגובות שקיבלתי. אמרו לי שאין סיכוי שזה יצליח ו'מי יבוא עד לעין זיוון'".

3 צפייה בגלריה
פרץ בימיו כצלם
פרץ בימיו כצלם
פרץ בימיו כצלם
(צילום: אלכס סלזנב)

אירוע הפתיחה של מטרלו ב־11 בינואר 2019 היה סיפור הצלחה. "בהתחלה הייתי סקפטי שלא יבואו אנשים. קניתי סט של 12 צלחות ו־12 סכו"ם, אבל בסופו של דבר הגיעו 250 אנשים. זה היה מאוד משמח ומרגש".
בשנה הראשונה לפעילות מטרלו גדלה והתרחבה, עד שהגיעה הקורונה שחייבה את פרץ לחשב מסלול מחדש, אבל גם לכך היה לו פיתרון. "לא הרמנו ידיים והתחלנו להציע משלוחים ברמת הגולן. בסגר הראשון זה היה ליישובים הקרובים בלבד, אני באוטו אחד ואשתי עם התינוקות באוטו השני. התקופה הזו של הסגר נתנה לי הרבה זמן ללמוד אפיית קרואסונים ולדייק את זה. בסגר השני המשכנו עם המשלוחים והרחבנו את המעגל גם לעמק החולה ולעמק הירדן, ובסגר השלישי עבדנו כבר עם חברה שמפיצה את התוצרת לכל הארץ".

אוכל פשוט


לאחר הקורונה גם מטרלו חזרה לשגרה והשם הטוב של המאפים המיוחדים שנאפים במקום ומבוססים על התוצרת הגלילית המקומית, כבר הגיע לכל הארץ. היום כמעט ולא ניתן למצוא מקום פנוי במסעדה.

3 צפייה בגלריה
עדי פרץ במטרלו
עדי פרץ במטרלו
פרץ. אוהב להיות במטבח מגיל צעיר
(צילום: אביהו שפירא)

קראו גם:

איך אתה מסביר את הפופולריות שלך?
"זה בזכות איכות המוצר. שום דבר לא מגיע מבחוץ כאוכל מוכן. מה שנכנס לפה זה רק קמח, חמאה, ירקות טריים, אגוזים ושוקולד. אין שום דבר שנכנס כמוצר מוגמר ואין שום דבר שנכנס למקפיאים. הכל מיוצר בכל יום מחדש והתפריט משתנה. אני מאוד פדנט וחשובה לי האיכות. זה הרבה יותר קשה ואני מוותר על שעות שינה ושעות עם הילדים, אבל בסוף אנחנו מגישים מוצר שהוא מעל הכל".
איך התגובות של הלקוחות?
"מדהימות, זה הכי כיף בעולם. אני הרבה פעמים יושב בתוך המסעדה ומסתכל על אנשים אוכלים, זה החלק הכי כיף בעבודה ומה שנותן סיפוק. כל מחמאה של לקוח נותנת סיפוק, אבל התגובה הכי טובה ומשמעותית שקיבלתי הייתה כשנתתי לפיליפ קונטיצ'יני הצרפתי, שנחשב לאחד משלושת השפים קונדיטורים הכי טובים בעולם, לטעום את הקרואסון שלי והוא אמר לי שבדיוק ככה צריך ללמד לעשות קרואסון בבית ספר, וזה מבחינתי היה הכי".
למרות שמה של המסעדה, מטרלו - סוג של מערוך איטלקי, היא מתבססת על התוצרת המקומית. "חיפשתי שם שיתקשר לעולם האפייה, משהו שיתגלגל על הלשון, אבל אין שום קשר לאיטליה", אומר פרץ, "אני משתדל להיות מאוד מקומי. אני אעדיף לקנות שמן זית מיצרן מקומי גם אם הוא יעלה לי עוד עשרה שקלים לליטר, מאשר לקנות שמן שמיובא מחו"ל כדי שעוד גוף ענק ירוויח מזה. חייבים להניע פה את החקלאות. בכל חודש יש דברים חדשים. אני משתמש בתוצרת חקלאית מקומית לפי העונה, אין תפריט קבוע. כל יום אנחנו מדפיסים תפריט חדש של האוכל המלוח וגם המתוקים משתנים כל הזמן".
מה האני מאמין שלך באוכל?
"שהאוכל יהיה מאוזן והכי טעים שאפשר. אוכל צריך להיות פשוט, וכשנותנים בו ביס רוצים לתת עוד ועוד. אמנם אני משווק גם דרך האינסטגרם וחשוב שהאוכל יהיה ויזואלית יפה, אבל לפני היופי הוא חייב להיות מאוד טעים".
אתה רוצה להתרחב ולגדול?
"קיבלתי הרבה הצעות לסניפים בארץ, אבל מבחינתי הנקודה היא עין זיוון. אדם שנוסע לאירופה מחפש את הכפרים הקטנים והמקומות המיוחדים, ואני רוצה שגם כאן יהיה כזה דבר. אני רוצה שאנשים יבואו לעין זיוון לראות את כל הטוב, יש פה עוד המון עסקים טובים".