ביום שני התכנסה התנועה הקיבוצית בעין חרוד בנוכחות כ-150 צירים ואחרים, יחד עם 50 נוספים בזום, והחליטה סופית על העברת התנועה הקיבוצית למשכנה החדש.
2 צפייה בגלריה
בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב
בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב
בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
קראו גם:
הסעיף היחיד על סדר יום המועצה היה מעבר בית התנועה הקיבוצית למיקום חדש, לאחר שהמועצה כבר אישרה ברוב של 89% את יציאת התנועה ממשכנה הנוכחי ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב.
ראש אגף כלכלה בתנועה, רו"ח דגן לוין, הציג את המשמעויות ואת הרציונל הכלכלי שביציאת התנועה מתל אביב. לדבריו מדובר במהלך משולב של התייעלות כלכלית ומיצוי התרומה מהנכס, שתכליתו הגדלת מקורות ל'חבצלת החדשה' (כלומר לתרומה לחברה הישראלית) ופירעון חובות והתחייבויות של התנועה. בתנועה הקיבוצים מסבירים כי ההצעה שהתקבלה מחברת 'אמפא' הייתה הגבוהה והטובה ביותר. ההשכרה תהיה ל-25 שנים והזכויות בדובנוב יישארו בידי התנועה (כנגד עלות השימור, אם תהיה).
לאחר מכן הדס דניאלי ילין, שבימים אלה מסיימת את תפקיד המנכ"לית ונכנסת לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה, הציגה את ההליך הפרקטי של בחירת המקום החדש לבית התנועה, שעל פי לוחות הזמנים אמור להתרחש בסוף שנת 2021. עוד ציינה כי המלצת המזכירות וההנהלה למועצה היא לעבור לקיבוץ יקום, בהסכם ל- 5 שנים עם אופציה ל- 5 שנים נוספות.
בתום המועצה הצביעו הצירים בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה', ואישרו את המלצת הצוות והמזכירות למעבר בית התנועה ליקום, בכפוף להשלמת המשא ומתן עם אמפא ויקום.
2 צפייה בגלריה
טל טבנקין, המזכיר של עין חרוד מאוחד והנכד של יצחק טבנקין
טל טבנקין, המזכיר של עין חרוד מאוחד והנכד של יצחק טבנקין
טל טבנקין, המזכיר של עין חרוד מאוחד והנכד של יצחק טבנקין
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
החלק האחרון בסדר היום הוקדש להוקרה לעדנה סולודר מגשר. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר אמר: "כאשר קיבלה על עצמה, המורה למוסיקה בת ה-37 את תפקיד מזכירת קיבוץ גשר, לא יכולה הייתה לנחש לאן תוביל אותה הדרך... 54 השנים שהתחילו אז, בשנת 1967, היו ראשיתה של דרך.
עדנה מילאה אין ספור תפקידים ציבוריים שהבולטים והתנועתיים שבהם היו מזכירת הפנים של הקיבוץ המאוחד, חברת כנסת במשך עשור, שש שנים כיו"ר ברית התנועה הקיבוצית. בכל שנותיה הארוכות בעשייה הציבורית, 54 שנים של שליחות, נהגה עדנה סולודר בצניעות רבה ובכל שנותיה הייתה משרתת הרעיון ושליחה נאמנה של הרעיון הקיבוצי. באנרגיה אין סופית ובלהט שלא עומעם התייצבה מחדש שוב ושוב להתמודדויות עם מצבים מורכבים".
סולודר: "הנתינה והקבלה קשורים יחד. זה אחד הדברים החשובים בחיים. כל מה שנתתי מעצמי בכל נושא, קיבלתי הרבה יותר בחזרה. הקבלה נותנת לך את הכוח להמשיך ולעשות. אני מודה לכל מי שפגשתי בדרך, זכיתי לעשות את מה שעשיתי. לא רצתי לשום מקום, הריצו אותי ממקום למקום". עם סיום דבריה קמו צירי הנוכחים ומחאו לה כפיים.
החלק המרכזי של היום היה הציון החגיגי של 100 שנים להקמת עין חרוד ו-50 שנים למותו של יצחק טבנקין והקמת יד טבנקין. ארגון חלק זה היה בהובלת ד"ר פז אלניר ונעמיקה ציון מיד טבנקין. גולת הכותרת הגיעה בסוף היום בדמות פגישה עם הסופר מאיר שלו, מחבר הספר "רומן רוסי" שעסק בחלוצים בעמק יזרעאל.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ