בשבוע האחרון פתח צה"ל באזור טבריה שלוחת מיון של חיל המודיעין, שמטרתה להנגיש לבני הנוער בטבריה והסביבה את המיונים לחיל. המיונים במקום יהיו עבור שני מסלולי ליבה בחיל המודיעין 'גמא' ו'שחקים' ובסופו של תהליך גם ליחידה הנחשקת 8200. מפקדת השלוחה היא רס"ן נ', שגדלה והתחנכה בקיבוץ שניר שבגליל העליון.
1 צפייה בגלריה
רס"ן נ'. "לאפשר שוויון הזדמנויות"
רס"ן נ'. "לאפשר שוויון הזדמנויות"
רס"ן נ'. "לאפשר שוויון הזדמנויות"
( צילום: דובר צה"ל)
רס"ן נ' בת 35, נשואה ואם לשניים, משרתת בחיל המודיען מאז שנת 2004. היא התחילה את דרכה כשלישה בכמה יחידות ומאז עשתה מגוון תפקידים - במטה אמ"ן וראש מדור משאבי אנוש של חיל המודיעין בפיקוד צפון. "אני כאן מתוך תחושה של רצון ושליחות בגלל שאני מגיעה מאזור רווי במלחמות ובאירועים ביטחוניים", היא מסבירה מדוע בחרה בקריירה צבאית, "חוויתי אותם כילדה וזה מה שהביא אותי לשירות משמעותי - להחזיר על מה שנתנו לי".
קראו גם:
היום היא ראש מדור חובה וקצונה, ממיינת לקורס הקצינים של חיל המודיעין וכאמור מפקדת שלוחת מיון טבריה. "להגיע לשלוחת טבריה זה היה דבר טבעי עבורי ואפילו מרגש. אני שמחה להיות חלק מזה. אני מודה על הזכות לפקד על שלוחת המיון בטבריה", אמרה רס"ן נ', "מדובר בתהליך אסטרטגי שמתקיים שנים רבות והיום אפשר להגיד שהסנונית הראשונה קרתה – חיל המודיעין הגיע לפריפריה, בצפון ובדרום, כדי לממש את הפוטנציאל הגדול שיש פה. יש לנו הבנה עמוקה שהנוער בפריפריה איכותי מאוד ואנחנו צריכים להרוויח אותו".
השלוחה נפתחה בעקבות הביקורת על כך שרק בני נוער מהמרכז מגיעים ליחידות המובחרות של מודיעין כמו 8200?
"זה נולד מתוך הבנה שמועמד שמגיע מקצוות הארץ כמו מקרית שמונה צריך להתייצב למיון במרכז וזה אומר לקום ב-4 בבוקר ולנסוע כמה שעות, בעוד שמועמד מהמרכז לא צריך להגיע מוקדם מדי ולנסוע הרבה שעות. יצרנו פה שוויון הזדמנויות. נקודת הפתיחה של יום המיונים חשובה לנו. עכשיו הנגשנו להם את זה, יחד עם עוד דבר שנקרא מיון מקוון במסגרתו הנערים עושים את המיון בבית ועונים באמצעות הזום שזה בכלל עוד תהליך משמעותי שקורה".
יש מספר מתמיינים שאת שואפת להגיע אליו?
"אנחנו שואפים להכפיל את כמות בני הנוער מהפריפריה שמתמיינים לחיל המודיעין. אנחנו לוקחים בחשבון שיש בפריפריה בני נוער איכותיים מאוד שלפעמים מוותרים כאמור על ימי המיון כי הם לא רוצים לעשות את הנסיעה הארוכה. השלוחה שנפתחה אמורה לפתור את זה. התפקיד שלי הוא להביא פתרון לבעיה ולאפשר את שוויון ההזדמנויות המלא הזה".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ