גאווה: החווה של בני הזוג חנה ואייל יזרעאל מקיבוץ שדה בוקר נבחרה כאחת ממאה המשקים המובילים בישראל. הבחירה נעשתה על ידי צוות מקצועי מיוחד של ועידת ישראל לחקלאות, שביצעה בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית.
1 צפייה בגלריה
חנה ואייל יזרעאל מקיבוץ שדה בוקר
חנה ואייל יזרעאל מקיבוץ שדה בוקר
חנה ואייל יזרעאל מקיבוץ שדה בוקר
(צילום: טל גליק)
השנה הבחירה הייתה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ-8,000 משקים ברחבי הארץ.
קראו גם:
לצד משקים מבטיחים מכל הארץ, נבחרה חוות 'כרמי עבדת' אותה מובילים חנה ואייל יזרעאל, זוג בשנות ה60 לחייהם. "אנחנו חלוצים, עם הרבה אהבה נטענו שורשים" מספרת חנה.
חנה ואייל הגיעו לנגב מהצפון לפני 40 שנים. חנה במקור מקרית שמונה ואייל מחיפה. לבני הזוג ארבעה ילדים, שני הצעירים מבניהם עובדים בחווה שהוקמה בשנת 1998 כחווה חקלאית תיירותית עם דגש אקולוגי. בחווה כרם ענבים ליין ובו שישה זני ענבים.
זהו הכרם הוותיק ביותר בהר הנגב, יקב בוטיק, מרכז מבקרים, חדרי אירוח, בית קפה, ובוסתן עצי פרי ועצי זית מהם הם מכינים שמן זית.
"החווה היא מפעל חיינו, חלום התיירות המדברית וייצור היין מתגשם ותיירים רבים מהארץ והעולם מגיעים לנגב – שאיפתנו כרגע לראות את הילדים חוזרים לחווה ומובילים אותה שנים רבות קדימה", סיפרה חנה בהתרגשות לאחר שהתבשרה על הזכייה.
חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מיישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ