המועצה האזורית יואב תציין בפברואר את חודש המודעות ושילוב אנשים עם מוגבלות בשלל יוזמות ואירועים בקהילה זאת במסגרת פרויקט 'פברואר יוצא מהכלל'.
1 צפייה בגלריה
בניין המועצה האזורית יואב
בניין המועצה האזורית יואב
בניין המועצה האזורית יואב
(צילום: באדיבות המועצה האזורית יואב)

'פברואר יוצא מן הכלל' הוא יוזמה ארצית שהחלה על רקע סקרים שהראו חוסר נכונות להתחשב בצרכי אנשים עם מוגבלות בצד תפישות נגד שילוב והשתלבות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מגבלה בפנאי ובתעסוקה.
יש לציין כי מועצה אזורית יואב השיקה השנה יחד עם עמותת אלו"ט תוכנית כוללת להתאמת מרחבים והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות ומיועדת: לכלל קהילות התושבים, הורים, מנהלים יו"רים חינוכיים, צוותי חינוך חברתי ופורמלי קבוצות ילדים ונוער וצוותי הדרכה של חוגים ומסגרות פנאי.
זוהי תכנית רוחב ייחודית ומקיפה מסוגה, שתועבר על ידי אנשי ונשות המקצוע של עמותת אלו"ט במהלך 2024 ומטרתה לייצר אימפקט משמעותי ושפה משותפת. לתוכנית שותפות מחלקות רבות הן במועצה והן במרכז הקהילתי כגון: ילדים ונוער, חינו, שירות פסיכולוגי, שירותים חברתיים ועוד.
להיות חלק ממערכות החינוך והקהילה במגזר הכפרי בכלל וביואב בפרט יש ערך חברתי רב, המשליך על תחושת השייכות והטוב של כל פרט. ילדים עם מוגבלויות חווים קושי וחסמים שונים, לעתים שקופים, מלהיכנס ולהיות חלק מהמארג החברתי ומוצאים עצמם מודרים ממנו. הדרה, שמובילה לתחושות של ניכור חברתי, בדידות וחוסר שייכות – הן בקרב הילדים והנוער והן אצל הוריהם.

קראו גם:

במלך חודש פברואר יתקיימו במועצה פעילויות ייחודיות לציון חודש המודעות כגון: הצגת הילדים "בת הים הקטנה", הרצאה של גיל דרייפוס, פעילויות מצפ"ן בבית לחנוך חברתי, התכנסות של פורום החינוך החברתי, טיול משפחות במסגרת פרויקט "חברים מיוחדים ועוד.
במהלך השנה נערכות פעילויות נוספות בהן: הכשרות מדריכים בחינוך החברתי, מופעים לילדים, חלוקת פעילויות לילדים ולנוער ועוד.
ראש המועצה האזורית יואב, נתי לרנר ציינן כי: "פברואר יוצא מן הכלל, מוקדש להעלאת המודעות לאתגרים הכרוכים בהתמודדות עם מוגבלות ולקידום אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה. במהלך החודש נקיים ביואב פעילויות תרבות וחינוך בנושא חשוב זה. אנו נמשיך לפעול במחויבות רבה יחד עם כלל מחלקות המועצה למען המתמודדים והמתמודדות עם מוגבלות בקהילתנו.