העורף תומך בעורף: חניכות וחניכים ממחזור י"ב של המכינה הקדם צבאית חנתון החלו להתנדב בקיבוץ עצמו, אצל משפחות שאחד/ת מבני המשפחה גויסו למילואים ארוכים ונוצר עומס על בן/בת הזוג בבית.
1 צפייה בגלריה
יעל לייסורק ואדם חברוני
יעל לייסורק ואדם חברוני
יעל לייסורק ואדם חברוני
(צילום: מכינת חינתון)

יעל לייסורק, בת 18 ממודיעין, חניכה במכינת חנתון שמתנדבת אצל משפחת חברוני מחנתון, מספרת שלמרות שההתנדבות התחילה רק לפני כמה שבועות, נוצר קשר חזק בין המשפחה, הילדות ובינה.
"אני מתנדבת עם משפחה מקסימה - שתי ילדות קטנות בגילאי שנה וחצי עד ארבע וחצי, שבה האבא במילואים והאמא עובדת. כל מפגש הוא קצת שונה, אבל תמיד משמעותי עבורן ועבורי", סיפרה לייסורק, "אני מרגישה שהזמן הזה שאני מבלה עם הבנות הוא משהו שחסר להן, כמו חברה שהיא לא מהגן, דמות שאפשר להרגיש איתה בנוח, לשתף ולשחק, קשר שהוא מעבר לשגרת היום יום".
נועם חברוני מחנתון, שבעלה יהודה גויס למילואים ב-7.10, מוסיפה: "זכינו לקבל אלינו את יעל המקסימה שמגיעה עם לב רחב ואנרגיות טובות ועוזרת לי להתאוורר. היא משחקת את הבנות, נותנת להם תשומת לב מלאה ומלמדת אותן דברים חדשים. הבת הגדולה שלי ממש התאהבה בה".
גם הילה גולדמן, בת 19, חניכה במכינת חנתון, מתנדבת אצל משפחה מהקיבוץ, בה יש 4 ילדים קטנים בגילאי 4-10, האבא מגויס מתחילת המלחמה והאמא עובדת במפעל חיוני. "לפני כחודש הציגו לנו את כל ההתנדבויות ומההתחלה קסם לי הרעיון של לעזור לנשות המילואים, כי גם רציתי לעזור בחזרה למשפחה שנותנת המון מעצמה וגם בתור ילדה לאבא שמשרת במילואים, מאז שאני זוכרת את עצמי ולמרות שעבר את גיל ההתנדבות. אני יודעת כמה זה מאתגר להיות לבד בבית עם ילדים קטנים, לדאוג מהמצב במדינה ולשלומו של בן המשפחה וגם לנהל את חיי היומיום בצורה נורמטיבית, ולכן אני רואה ממקור ראשון כמה זה חשוב להגיע ולתת יד למשפחות האלה".

קראו גם:

מתחילת הלחימה, התגייסו עשרות חניכות וחניכים ממחזור י"ב של המכינה הקדם צבאית חנתון לעשייה התנדבותית בעורף, במגוון משימות נדרשות. הצעירות והצעירים סייעו למשפחות מעוטף עזה ומהצפון שפונו, התרימו ציוד יצירה וצעצועים, התנדבו במיפוי, שיקום וניקוי מקלטים בחיפה והקריות, עבדו בשלל סוגי חקלאות בכל הארץ ואפילו סייעו למרכז הרפואי שיבא תל השומר בתפקידי אבטחה שונים.