באתר חצר כנרת הושלמה הצבתו של 'שטיח התקווה הטובה' - מיזם בו נטלו חלק כ-1500 נשים מכל המגזרים, הקוראות להחזרת החטופות והחטופים ופועלות למען חיים משותפים בארץ.
2 צפייה בגלריה
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
(צילום: המועצה לשימור אתרים)

הפרויקט - אותו יזמה האוצרת יעל ניצן והפיקו שרה פריאל, אירית חן טובי, זהבית זהר, שלומית קרוביארסקי ובטי דנון - התקיים בשיתוף מוזיאון נשים פורצות דרך בישראל והמועצה לשימור אתרים.
'שטיח התקווה הטובה' יצא לדרך בחודש דצמבר האחרון, ובמסגרתו התבקשו נשים מכל רחבי הארץ לסרוג, לארוג, לרקום או לקשור שטיחון בגודל של 50X50 ס"מ. העיצוב של כל שטיחון נעשה על ידי היוצרת הספציפית, כאשר פרט לנושא הכללי של המיזם ניתן לנשים חופש אמנותי מוחלט. לאחר שהושלמה הכנתם של השטיחונים, חיבר צוות מקצועי את כולם לשטיח ענק, שחלקו, בגודל של כ-60 מ"ר, הוצב בחצר כנרת וחלקו יוצב בשבוע הבא בחוף דדו בחיפה.
במיזם לקחו חלק נשים מבית שאן, טבריה, בית הלל, ויצ"ו עפולה, כפר תבור, חיפה, דליית אל כרמל, הוד השרון, , מרכז יבור בהרצליה, ראשל"צ, יהוד, באר שבע, נתיב העשרה ויישובים נוספים, וכן נשים שפונו מבתיהן ב-7 באוקטובר ושוהות עדיין במלונות.

2 צפייה בגלריה
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
שטיח התקווה הטובה בחצר כנרת
(צילום: המועצה לשימור אתרים)
קראו גם:

האוצרת, יעל ניצן: "זו אינה הפעם הראשונה שפרויקט שכזה מתקיים בעולם, אולם זו בהחלט הפעם הראשונה בה מתבצע חיבור בין נשים מכל המגזרים תוך כדי ימים קשים של מלחמה, וכולן פועלות יחד מתוך תקווה. מטרתנו המרכזית היתה לחבר בין הנשים שהשתתפו במיזם לבין משפחות החטופות והחטופים והמשפחות השכולות, ובכך להדגיש את כוחה של השותפות, להזדהות עם כאבם של אלה שאיבדו את היקרים להם מכל ולחזק את תקוות משפחות החטופים, שהיא התקווה של כולנו, לשובם בשלום ובמהרה".
זהבה חכם גבאי, מנהלת אתר חצר כנרת: "כשעלתה ההצעה לתלות את השטיח באתר, נרתמנו מיד לרעיון. בחרנו בקיר הדרום מזרחי, המהווה חלק ממרחב הכניסה לאתר, על מנת למקסם את החשיפה ולשמור בלב המודעות של כולנו את הרצון והתקווה להשבת החטופות והחטופים בשלום ובמהרה".