אלה לוי מקיבוץ מסדה בעמק הירדן בכלל לא חשבה להיות זמרת. מסלול החיים רווי התהפוכות והטלטלות שעברה הוביל אותה להגשים את חלומה הישן, לשלוף מהמגירה את השירים שכתבה והלחינה בשנות נערותה ולהוציאם לאור.
2 צפייה בגלריה
אלה לוי
אלה לוי
אלה לוי
(צילום: ניר סלקמן)

בשבוע שעבר היא הוציאה את הסינגל העשירי והאחרון 'רגע' מתוך אלבום הבכורה שבדרך והיא מקווה לפרוץ ולהותיר חותם בתעשיית המוזיקה בישראל. "אני מרגישה שזה הייעוד שלי. אני חושבת שאין לי מניירות ואין בי את הרצון להשוויץ", היא אומרת בכנות, "אני מביאה משהו מאוד אמיתי שאני רוצה שייצא החוצה לקהל. אולי הגורל מכוון אותי למקום הזה, שאנשים ישמעו את השירים שלי ויכירו אותם. אני רואה גם את הפירגון מהקהל וממבקרי המוזיקה".

טלטלה בחיים

לוי (43) במקור מפרדס חנה והיום תושבת קיבוץ מסדה, עברה בשנים האחרונות תקופה לא פשוטה שכללה פרידה מזוגיות ארוכת שנים, מעבר דירה עם שני ילדים ולמידה לנהל חיים חדשים כאם חד הורית. את כל החוויות האלה היא מביאה לידי ביטוי בשיריה. השיר החדש שלה 'רגע' הוא שיר על געגוע, פרידה והתמודדות עם האובדן והצער והוא מקבל בימים אלה של משבר וחוסר וודאות, משמעות כפולה.
מסלול החיים שעברה היה רחוק ממוזיקה, לאחר שירותה הצבאי כקשתית בעין יהב, טסה לטיול במזרח וכשחזרה התחילה ללמוד תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית כנרת עם התמחות בקולנוע. שם הכירה גם את מי שיהיה בעלה ולימים נולדו להם שני ילדים.
לפני שלוש שנים הגיעה נקודת המפנה לאחר טלטלה שעברה בחייה הזוגיים והיא החליטה להוציא לאור את השירים שלה. "עד אז השירה אצלי זה משהו שתמיד היה בחדרי חדרים", היא מספרת, "כתבתי שירים למגירה ובגיל 15 התחלתי ללמוד לנגן על גיטרה. כתבתי והלחנתי ושרתי לעצמי בעיקר. לא למדתי מוזיקה, לא שרתי בטקסים בבית הספר ולא עמדתי על במות. לפני כארבע שנים בנינו בית בתל קציר ומשהו במעבר טלטל את הזוגיות שלנו שהייתה גם ככה לא כל כך בריאה. ואז החבר'ה בתל קציר גילו פתאום שאני מנגנת בגיטרה ושרה וכל עניין המוזיקה התחיל לצוף החוצה".
זה עורר אותך מחדש לחזור לחלום הישן?
"כן, היה בתל קציר את פאב 'המחתרת' שבדיוק התחילו לעשות בו ערבי במה פתוחה ובמקרה גר שם גם אלון אוחנה, שהוא המפיק שחברתי אליו כדי לעבוד על אלבום הבכורה 'הדרך למחר'. הם ממש דחפו אותי לבמה בכוח. קרו לי עוד דברים גם ברמה האישית והחלטתי שאני יוצאת לדרך חדשה".

ילדת אור הירח

ב-2020, בשיא מגפת הקורונה, החליטה לוי כי היא נפרדת מבעלה. היא התגרשה ונאלצה להתמודד עם חיים חדשים בבית חדש כאם חד-הורית לשני ילדים. הטלטלה שעברה הוציאה ממנה את פרץ היצירה והיא התחילה לכתוב ולהלחין שירים. "מצאתי את עצמי עומדת מול המראה באמבטיה ומקליטה את עצמי. זאת הייתה תקופה שגם הפסקתי לעשן. אמרתי אז שאני מגשימה את החלום שלי להקליט שירים באולפן, חברתי לאלון אוחנה המפיק מתל קציר ובאתי אליו לאולפן והתחלנו לעבוד ביחד. בדיוק לפני שנים הוצאתי את הסינגל הראשון 'הדרך למחר'".

2 צפייה בגלריה
אלה לוי
אלה לוי
שירים שבאים מהבטן
(צילום: ניר סלקמן)

השיר הראשון עורר הדים בעמק. בעקבותיו החליטה לוי כי היא מתקדמת עם המוזיקה צעד אחד קדימה והחלה להופיע עם שיריה בליווי להקת נגנים בבמות ברחבי אזור הצפון. "כל שבוע אנחנו נפגשים לחזרות. אנחנו עושים איזשהו מסע. הופעתי עד היום בכל מיני מקומות בעיקר באזור הצפון, ברמת הגולן, בחמדיה ובעוד מקומות בסביבה".
איזה סגנון מוזיקה את שרה?
"אני ילדת אור הירח. גדלתי על אביב גפן. אהבתי מאוד רוק ישראלי כמו היהודים, אסף אמדורסקי וברי סחרוף. באנגלית אני מתחברת לפינק פלויד, ג'ימי הנדריקס ולני קרביץ. אפשר להגדיר את זה רוק-פופ, יש לי שירים שקטים לצד שירים קצביים יותר. השירים שאני כותבת מגיעים מהבטן".

להותיר חותם

השירים שהוציאה לוי עד כה מככבים בתחנות הרדיו והיא מתרגשת בעיקר מהתגובות של הקהל שמאזין להם ובא להופעות שלה. "יום אחד עליתי סתם עם גיטרה בפאב המחתרת איפה שהכול התחיל, שרתי את השיר שלי 'אולי' עם הפזמון 'אולי חיכית יותר מדי, יותר מדי שנים'. בסיום ההופעה פנתה אלי מישהי ואמרה לי: 'את הזמרת של 'אולי'. היא שמעה את השיר ברדיו ומאוד אהבה. בהופעה אחרת הגיע זוג מבוגר מרחוק, ואמר שמענו את השירים שלך, ראינו את הפרסום פשוט אהבנו ובאנו, זה ממש לא מובן מאליו שזוג מבוגרים בא ב-10 בלילה במיוחד לראות זמרת לא מוכרת".

קראו גם:

את השיר החדש 'רגע' שיצא לאור השבוע, כתבה לוי בגיל 25 בעקבות פרידה מבן זוג. השיר מדבר על התמודדות עם צער, אובדן וגעגועים והיא החליטה להוציא אותו לאור עכשיו, בעקבות התקופה הקשה שעוברת היום על המדינה. "יש המון משפטים בשיר שתואמים לתקופה של המלחמה. כמו 'רגע, תן לי לעכל את השקט', 'תן לי להביט במראה לנסות להבין מה קרה', 'בלב נותר חלל גדול איך נתת לי ליפול'. גם משהו במילה רגע מסמל את הרגעיות הזו שיש בחיים, רגע אחד אתה פה ורגע אחד לא. השבריריות הזאת שאי אפשר לדעת מה יקרה".
מה תרצי שיקרה עם האלבום?
"האמונה נותנת לי המון כוח. אני מאוד מאמינה במוזיקה שלי ובשירים שלי. אני חברת אקו"ם ואני רוצה להופיע בבית היוצר בתל אביב עם הלהקה שלי ולעשות השקת אלבום כמו שצריך. הדרך לשם עוד ארוכה, אני רוצה להופיע גם במרכז, זה לא כזה פשוט כי כולנו מהצפון. אולי אני תמימה, אבל אני רואה את עצמי שרה ורוקדת על במות גדולות. זה החלום הגדול שלי. ברור לי שהתחרות קשה ויש עוד מלא זמרים מוכשרים. בהתחלה כשהוצאתי את השירים הייתי באופוריה, היום אני הרבה יותר עם רגליים על הקרקע אבל אני מאוד מאמינה בדרך שלי. גם אם לא יקרה כלום מבחינתי הותרתי חותם".