היום (ראשון) יתקיים טקס גזירת הסרט של בית הספר החדש לחינוך מיוחד בעמק חפר - "בנימין רוטמן שבילי העמק", שיחליף את בית הספר "שפרירים א'" בגבעת חיים. בית הספר החדש ממוקם במתחם יכון במועצה האזורית, וישמש מוסד חינוכי ל-167 תלמידים מ-43 רשויות מקומיות שונות, בגילאים 21-13.
1 צפייה בגלריה
בית הספר החדש
בית הספר החדש
בית הספר החדש
(צילום: אלבום פרטי)
"אוכלוסיית התלמידים מונה תלמידים בעלי מנת משכל גבולי, בעלי מחלות גנטיות, לקויות ראייה ושמיעה וילדים שהוצאו בצו בית משפט מבתים לפנימיות", מסבירה המנהלת אורית מליחי, "כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו, ואנחנו באמת פורצי דרך בכל מה שקשור להכלה. מבחינתנו השמיים הם הגבול. תלמידים בעלי מנת משכל גבולית ומוגבלות שכלית התפתחותית תורמים לקהילה, מתנדבים לצבא ואפילו ניגשים לחלק ממבחני הבגרות ומצליחים בהם.
קראו גם:
"אני מנהלת כבר עשור במבנה הנוכחי בגבעת חיים", מוסיפה מליחי, "המקום מורכב מצריפים, החשמל לא בטיחותי, הדרך לא מונגשת על פי חוק, תריסים רעועים, ובמשך תקופה די ארוכה אמרו לנו שאנחנו באמת ארעיים, אבל זה לא התקדם".
מה השתנה?
"לפני כחמש שנים התחילו תוכניות של מעבר לבית ספר חדש, אבל זה נפל בין הכיסאות. התהליך לא התקדם ונתקע - עניין של חוסר תקציבים ועומס של בירוקרטיה. בכל שנה אמרו לי 'עוד שנה זה ייבנה', וזה לא קרה. כשהבנתי בחנוכה שזה לא הולך לקרות, ועד ההורים הנפלא בהובלת קרן בן שושן, ארז כהן וחיים גולדשמיט השבית את בית הספר, ואז דברים התחילו לזוז.
התחיל שיתוף פעולה מצוין יחד עם המפקחת אורנה פרידמן, עם ראש המועצה גלית שאול, יחד עם תורמים רבים, בין היתר רוברט זינגר, יו"ר ארגון 'אלומות אור' שהעניקה לנו שני מיליון שקלים, וכולם פעלו כדי לפתוח את בית הספר בזמן".
מה מיוחד במבנה בית הספר החדש?
"המבנה שלו מתכתב עם המתודות החינוכיות. אנחנו לומדים במרחבי למידה, אין כיתות. יש מרכז טיפולי, אינספור סדנאות מקצועיות כמו עיצוב שיער ונגרות, מרכז בעלי חיים, חממה, מרכז אומנות, מרכז ספורט, מטבח לימודי וחדר אוכל. אין לנו חדר מורים, באג'נדה שלי כמנהלת אין חדר כזה מהמקום שיש לנו בית קפה לימודי - מורים ותלמידים יושבים יחד בהפסקות"/
ראש המועצה גלית שאול: "אני שמחה שהגענו לרגע הכל כך משמעותי הזה. בית הספר שפרירים א', שנקרא מעתה 'בנימין רוטמן שבילי העמק' הוא מוסד חינוכי איכותי ביותר, וכעת גם התנאים הפיזיים יהלמו את אלה הפדגוגיים".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ