"לא עשיתי ספורט מקצועני מעולם", סיפר השבוע אייל סהר מקיבוץ כפר מכבי, ששב בשבוע שעבר מטאלין, אסטוניה, מצויד בתואר המחייב "איש ברזל", אחרי שהשלים מסלול טריאתלון שכולל שחייה של 3.8 ק"מ, רכיבת אופניים למרחק 180 ק"מ וריצת מרתון של 42.2 ק"מ.
2 צפייה בגלריה
"הגעתי לקו הסיום בלי שרירים תפוסים". אייל סהר בטאלין
"הגעתי לקו הסיום בלי שרירים תפוסים". אייל סהר בטאלין
"הגעתי לקו הסיום בלי שרירים תפוסים". אייל סהר בטאלין
(צילים: פרטי)
"הצטרפתי יחד עם אשתי מירב לקבוצת האימונים B-Together. שכן הכיר לנו את הקבוצה ואת המאמן, ששי דורי מקרית אתא. הצטרפנו כדי לגוון. במקום רק לרוץ, רצינו לשחות גם. מירב היא שלחצה. לא היינו בכלל בכיוון של איש הברזל, אבל לאחר מספר אימונים, ששי המאמן הודיע לי שהחליט לרשום אותי לתחרות בטאלין. אני גיחכתי, הייתי בטוח שהוא צוחק. אני לא שוחה טוב, בקושי יודע לרכוב על אופניים, אבל הוא החליט ללכת על זה".
קראו עוד >>
ביומיום הוא משמש כמנהל העסקים והכספים של הקיבוץ, ומנהל אגודת מים לחקלאות, "מעגלי אשר", כל אחד מהתפקידים בחצי משרה. לאחר הרישום והתחלת האימונים, גילה ששילוב העבודות עם האימונים האינטנסיביים זה לא דבר של מה בכך. השיגעון החדש דורש התמסרות לאימונים שכוללים שעות של רכיבה על אופניים, שחייה של קילומטרים וריצות של עשרות קילומטרים. "קמתי בשעות מוקדמות כמו 3 בבוקר כדי להספיק להתאמן, קיבלתי משימות ידועות מראש, מה אני עושה כל אימון, כמה שחייה, כמה ריצה וכמה רכיבה.
"המטרה החדירה בי מוטיבציה, ומה שיותר חשוב היה העידוד של כל אחד מאנשי הקבוצה שלנו שיצאו לטאלין, 11 איש, כשכל אחד מעודד את השני, תומך ועוזר ברגעים קשים, כולנו תחרותיים, אבל לא על חשבון החברות והעזרה ההדדית. כולם התנהגו כמו משפחה. בדרך לשם היו לנו גם מאמן שחייה אחראי, מאמן רכיבה, וכולם עוזרים לך.
2 צפייה בגלריה
"צלחנו רוחות חזקות וגשמים". חברי קבוצת האימונים B-Together
"צלחנו רוחות חזקות וגשמים". חברי קבוצת האימונים B-Together
"צלחנו רוחות חזקות וגשמים". חברי קבוצת האימונים B-Together
(צילום: פרטי)
"תחרות איש הברזל כוללת 3.8 ק"מ שחייה, מיד אחריהם 180 ק"מ של רכיבה על אופניים בכביש, ואז מתחילים ריצת מרתון של 42.2 ק"מ", הוא מסביר. לכל מקטע בתחרות יש הגבלת זמן, שאם לא עומדים בו, הספורטאי לא יכול להמשיך בתחרות. "לא התחריתי כמובן על המקומות הראשונים, זה רק לספורטאי העילית, המטרה שלי הייתה לעמוד בזמנים ולסיים עם קבלת האות 'איש הברזל'".
ביום ראשון השבוע התייצב סהר לתחרות באסטוניה. עבור כל הקבוצה הישראלית זו הייתה הפעם הראשונה. "כל חברי הקבוצה שלנו סיימו את התחרות, למרות מזג אוויר קשה. צלחנו רוחות חזקות וגשמים בזכות העזרה שאחד נתן לשני, ובעקבות הכנה נהדרת. רבים בקבוצות אחרות פרשו, אבל אנחנו סיימנו. לא השתגעתי במרוץ אחרי הזמנים, אני כבר לא בן 20".
את המרוץ סיים סהר בזמן לא קצר של 13.09.39 שעות - שחייה 1.23.51 שעות, רכיבה 6.47.20 שעות, ואת המרתון ב-4.35.03 שעות. "הגעתי לקו הסיום בלי שרירים תפוסים. הרגשתי טוב כמו שרציתי. אני בטוח שהייתי יכול להוריד עוד חצי שעה מהזמנים, אבל הייתי מגיע לסיום מפורק".
"הקבוצה הזו עשתה את המסע הזה פעמיים - פעם ראשונה ופעם אחרונה. אבל אחרי שחשנו את האדרנלין בתחרות ונכנסנו לזה, כנראה שזו לא תהיה הפעם האחרונה".