שנתיים אחרי שיצאה לגמלאות אחרי 43 שנים במערכת החינוך רוני לנדאו (69) מקיבוץ גדות הוציאה לאור ספר ילדים ראשון 'שירים ליונתן' בהוצאת הספרים 'אופיר ביכורים'.
2 צפייה בגלריה
רוני לנדאו. "סבתא זה אושר מסוג אחר"
רוני לנדאו. "סבתא זה אושר מסוג אחר"
רוני לנדאו. "סבתא זה אושר מסוג אחר"
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"יונתן זה הנכד הראשון שלי. חגגנו לו יום הולדת 12 לפני כשבועיים", סיפרה לנדאו, "תמיד כתבתי. כשהייתי גננת כתבתי שירים קטנים לתחפושות של ילדים בפורים. כשהיו מציגים את הילד עם התחפושת היה לו שיר שחיברתי, שתואם לתחפושת ולאישיות שלו.
גם כמורה כתבתי מחזות למסיבות של סיום שנה. בנושא תנ"ך או בנושא ספרותי כלשהו. שירים למגירה אני כותבת כבר הרבה שנים. במלחמת שלום הגליל הוצאתי בגדות דף יומי שמספר על מה שקורה ביישוב ומה שקורה עם החיילים. סוג של דף קשר כזה. יום יום הוא חולק בתאי הדואר".
לפני 10 שנים היא התחילה לכתוב את הספר, כשנכדה הראשון יונתן היה בין שנתיים. "סבתא זה אושר מסוג אחר. מאחר ויש בי את חיידק הכתיבה עקבתי אחרי ההתפתחות שלו. כל פעם כתבתי שיר בהשראת יונתן. השירים האחרונים נכתבו גם בהשראת הנכדים הנוספים שיש לי. יש לי 11 נכדים. הספר בשבילי הוא הנכד ה-12".
2 צפייה בגלריה
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
(צילום: פרטי)
השירים בספר מספרים על כל מיני מצבים ופעילויות שעוקבות אחרי התפתחותו של הנכד יונתן והוא מתאים לגילאים 2 עד 7. "יש שיר שעוסק באהבתו הגדולה לכדורגל. הוא אוהד את מכבי חיפה", ציינה לנדאו, "יש גם שיר שמתאר איך הוא עולה במדרגות לבד".
מה הערך המוסף שרצית להציג?
"הספר אמנם נכתב בהשראת יונתן ושאר הנכדים שלי, אבל הוא בעצם מתאים לנכדים באשר הם. כל סבא וסבתא יזדהו עם השירים האלה. הייחוד של הספר הוא גם באיורים שלו. בתי יערה איירה את הציורים. היא גרה כרגע באמסטרדם בגלל שבעלה עושה פוסט-דוקטורט. יום אחד היא שלחה לי שישה איורים לשישה שירים וזה היה וואוו. היא הפתיעה אותי ובכך עזרה לי מאוד".
למה היה לך חשוב להוציא את הספר?
"זה התבשל בי הרבה זמן. חשוב לי מאוד להשאיר חותם בעולם אחרי לכתי. גם רציתי להוציא ספר שהוא יכול לדבר להרבה מאוד אנשים וילדים. לחלוק את החוויה האישית שלי. כאמא, מורה וסבתא אני יודעת שהיום ילדים כמעט ולא קוראים ספרים. ואני רוצה לעודד קריאה".
ביום שישי הקרוב ביקב שטרן בקיבוץ תובל תערך ההשקעה של הספר בהשתתפות חברים ומשפחה. "אני מקווה מאוד שהוא יצליח ושילדים, הורים סבים וסבתות יתחברו אליו ויזדהו עם השירים", אמרה לנדאו.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ







יוסי וקנין