הכדורסלן עידו קוז'יקרו, אוטוטו בן 44, ועדיין מתרגש בכל פעם מחדש לעלות על המגרש. בימים אלו הוא משחק בהפועל מגידו שבליגה הארצית ומשמש כבעלים של חברה לאימונים אישיים לילדים ולבוגרים. השבוע הוא מספר על האהבה הגדולה למשחק, על כך שככל הנראה זו העונה האחרונה שלו כשחקן, מתייחס לעוול שנגרם לאבישי גורדון בגליל ולא פוסל אפשרות להצטרף לצוות המקצועי אם יקבל פנייה כזו. "הכדורסל מאוד מרגש אותי, זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם", הוא אומר, "בשנתיים האחרונות עליתי ליגה שנתיים ברצף ומבחינתי בכל יום שאני משחק כדורסל בגילי המופלג זה ניצחון לכשעצמו, בטח כשאנחנו מנצחים ומביאים תוצאות כאלה".
1 צפייה בגלריה
עידו קוז'יקרו. "הטבעתי את חותמי"
עידו קוז'יקרו. "הטבעתי את חותמי"
עידו קוז'יקרו. "הטבעתי את חותמי"
(צילום: נחום סגל)
קראו גם:

בטעם של פעם

קוז'יקרו משחק כאמור בהפועל מגידו המאגדת שחקנים שהיו ברמות הכי גבוהות כמו דגן יבזורי ואילן ננקשווילי בשילוב צעירים כישרוניים מאוד ושחקנים מהאזור (ניר דוד, משמר העמק) שחיים את הקבוצה מליגה ב'. "זה סוג של קבוצה שהיא מועדון חברים וזה מהמם", הוא אומר.
הקבוצה משחקת באולם המיתולוגי של משמר העמק, המכונה 'המבצר', וקוז'יקרו מעיד שהאווירה שם מדהימה. "מגיעים לכאן מאות והאולם מלא כמעט בכל משחק, אלה דברים שחוויתי בליגת העל אבל לא בארצית", הוא מספר, "יש לא מעט שחקנים שהם בני קיבוץ ומכירים את כולם. זה כדורסל בטעם של פעם במלוא מובן המילה ומבחינתי זה כיף לבוא ולשחק מול הקהל הזה. נקווה שהם רק ימשיכו להגיע ולתמוך".
יש לך עדיין שאיפות?
"תמיד יש שאיפות, בכל קבוצה שאני משחק אני רוצה לנצח כל משחק ולא משנה באיזו מסגרת. יש לנו קבוצה נחמדה ואם הדברים יתחברו לנו טוב, אולי נעלה ליגה".
אתה מרגיש שאתה עדיין כוכב גם בגיל שלך?
"אני לא אוהב את המילה 'כוכב' ואף פעם לא חשבתי שאני כוכב. קשה לי להעיד על עצמי, אבל אני חושב שאני שחקן משמעותי בליגה הארצית".
על אף האהבה הגדולה למשחק, הוא חושב שזו השנה האחרונה שלו כשחקן. "נתתי הכל למשחק והגיע הזמן לתלות את הנעליים ולהשקיע במקומות אחרים. הגוף שלי צועק הצילו והגיע הזמן שאדאג לו".
מתי שזה יקרה, הוא שמח מכל ההישגים שצבר לאורך הקריירה. "הטבעתי את חותמי גם בליגת העל וגם בארצית", הוא אומר, "בהפועל ירושלים זכיתי בגביע אירופה, במכבי חיפה באליפות, בכל קבוצה בארצית ששיחקתי עליתי ליגה ואני מאוד אשמח אם זה יקרה גם במגידו וייצא לפועל".

אוהב את הגליל

למרות שהוא גר בחיפה כבר כמה שנים קוזי'קרו היה ונשאר בן הגליל העליון, המושבניק מבית הלל שהקבוצה בכפר בלום היא הזהות שלו, כור מחצבתו. "אני מאוד שמח שהגליל שוב בליגת העל, גליל עליון זה קודם כל מקום של כדורסל. התמיכה בה מאחדת את כל האזור. קרית שמונה, ראש פינה, הקיבוצים - כולם תומכים בה ומאוחדים וזו ארץ ישראל היפה. אין לי מילים על פתיחת העונה שלהם, רק שימשיכו ככה".
הם יישארו לדעתך בליגת העל?
"כמו שזה נראה כרגע הם מועמדים לאליפות, אבל ברצינות, נראה לי שהם יישארו בליגה".
קוז'יקרו עוקב אחרי המשחקים של הגליל ושמח לראות שהם מצליחים, במיוחד בגלל חברו אבישי גורדון. "זה שגליל החתימו אותו כעוזר מאמן של ברק זה קצת עשיית צדק על העוול מלפני שנה שלא המשיכו את ההתקשרות איתו בעונה הקודמת, למרות שהקבוצה עלתה ליגה. אבישי עשה עבודה טובה בגליל. הוא מאמן טוב, מאמן של שחקנים ואני שמח בשבילו".
אתה חולם לאמן את הקבוצה הזו?
"האמת שלא כל כך, אני מאוד אוהב את הגליל, אבל לאמן בכלל לא בראש סדר החלומות שלי. אני יכול לאמן אין לי ספק אבל זה לא יעד".
ומה עם להיות חלק מהצוות המקצועי?
"מדי פעם הם מתייעצים איתי ואני עוזר להם בשמחה. יש היום בהנהלה אנשים מדהימים שעושים עבודה מדהימה ואם אקבל מהם טלפון להצטרף אשקול את זה בחיוב".

איש של טבע

קוז'יקרו, שכאמור גדל בבית הלל, כבר 13 שנה חיפאי לכל דבר ועניין. הוא מאוד אוהב את העיר, אבל חיפה זה הבית השני שלו, כך הוא מעיד. "זו עיר יפהפייה שמעלה בי זיכרונות קסומים כשביקרתי פה בתור ילד ואני גאה להיות תושב חיפה. בית הלל זה המושב הכי יפה בארץ, אבל בחיפה ראיתי יותר חיות בר מאשר בבית הלל. בחיפה יש המון טבע, חיות בר וואדיות, זה סוג של כפר גדול, במיוחד באזור שאני גר בו באחוזה".
אתה מתגעגע לגליל?
"כן, יש ימים שאני מתגעגע. השקט שם מהפנט ואני מתגעגע למרחבים".
כזכור, ברזומה של השחקן יש גם השתתפות בתוכנית 'הישרדות', כך שברור שהוא עוקב גם אחרי העונה הנוכחית.
מי הפייבוריט שלך?
"אני הכי מזדהה עם דן דן בולוטין, איש הטבע. הוא מזכיר לי את עצמי בטוב לב, בנתינה שלו, בגודל שלו ובפיזיות. זה לא משחק נקי, אבל דן וליה הם הפייבוריטים שלי".
איך היתה החוויה האישית שלך בהישרדות ממרחק הזמן?
"היתה לי חוויה מדהימה, הלכתי לשם במטרה לחוות חוויה בלי לחשוב על המיליון. רציתי לראות מה זה וזו חוויה לא קלה בכלל. אין אוכל, ירדתי 14 ק"ג בחודש, אבל הייתי חוזר על זה שוב בלי בעיה".
אתה שומר על קשר עם חלק מהחברים מהתוכנית?
"כן, בהחלט, אני בקשר עם בני ברוכים ועם סמיון".
מה החלום הכי גדול שלך?
"להיות בריא, אני וכל הסביבה שלי. כל השאר זה הבל הבלים".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ