חברת הבנייה הרטוב לוי תשלם 150 אלף שקל פיצויים והוצאות לבני זוג שעבורם בנתה בית בהרחבה בקיבוץ זיקים, לאחר שהתגלו בו ליקויי בנייה. כך קבעה שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פינצ'וק-אלט, שקיבלה חלקית את טענות התושבים אך דחתה את דרישתם לפיצויים נוספים בסך מאות אלפי שקלים עבור הטעיה ומרמה מצד החברה והקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום המחשה: אבי מועלם)
קראו גם:
הזוג רכש את הזכויות להתיישבות בהרחבה של קיבוץ זיקים בשנת 2009 ושילם עבור הבית כ־1.2 מיליון שקל, אולם לדבריו נתקל בבנייה באיכות ירודה ובליקויים רבים. בתביעה נטען כי הרטוב והקיבוץ עשו יד אחת והציגו מצג שווא שלפיו הם חייבים לבנות את הבית באמצעות החברה. הרטוב והקיבוץ הכחישו כי היה ביניהם שיתוף פעולה סודי.
השופטת קבעה שהתובעים "לא הוכיחו הטעיה או מרמה, שכן לא הציגו כל ראיה או עדות שתומכת בגרסתם שנאמר להם שהם חייבים לבנות עם הרטוב". על הטענה שבין הרטוב לבין הקיבוץ נרקמה איזושהי שותפות רווחים אמרה השופטת כי זו "נשארה כהשערה".
עם זאת, היא קבעה שהתובעים הוכיחו שישנם ליקויים בבית, ואילו הרטוב לא הוכיחה שהם מנעו ממנה לתקן אותם. לפיכך עליה לפצות את התובעים על הליקויים ואי הנוחות שתיגרם להם בזמן התיקונים.
בסך הכל נפסקו לתובעים פיצויים של כ־130 אלף שקל בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד של כ־20 אלף שקל. עם זאת, התובעים חויבו לשלם לקיבוץ הוצאות ושכר טרחה של 20 אלף שקל וכן לפצות ב־10,000 שקל את המועצה האזורית חוף אשקלון שאותה תבעו ללא סיבה.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ