במסגרת רפסודיית התנועה הקיבוצית המסורתית, יזמו נערי ונערות קיבוץ בית קמה מחווה יוצאת דופן לזכר טל היימן וענת טל-קטלב, בנות הקיבוץ שנהרגו לאחרונה בתאונות דרכים קטלניות בכבישי הנגב.
1 צפייה בגלריה
זוכרים את הרוגות תאונות הדרכים מקיבוץ בית קמה
זוכרים את הרוגות תאונות הדרכים מקיבוץ בית קמה
זוכרים את הרוגות תאונות הדרכים מקיבוץ בית קמה
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
הנערות והנערים כתבו על מפרשי שתי הרפסודות אתן חצו את הכנרת את המילים: "די להפקרות בכבישי הנגב - אוהבים וזוכרים" ובמפרש נוסף ציירו פצצה מתקתקת על כביש וכתבו:" "הגיע הזמן להתעורר".
קראו גם:
היימן ז"ל, קצינת נפגעים בת 21 נהרגה בסוף חודש מאי בתאונת דרכים סמוך לקיבוצה. טל קטלב, שילדיה הם חלק מקבוצת הנעורים בקיבוץ, ועבדה כבכירה בחברת ICL (כי"ל לשעבר), נהרגה ביום חמישי האחרון בתאונת דרכים בכביש שש ביחד עם עמיתה לעבודה, ניצן משה מלהבים.
צפו במחווה המרגשת של בני הנוער ברפסודייה על הכנרת >>>

דניאל אדרי, מדריכת הנעורים של הקיבוץ סיפרה: "הקיבוץ שלנו חווה חודשים קשים ומורכבים בעקבות מותן של טל היימן לפני חודשיים ושל ענת טל קטלב ביום חמישי האחרון בתאונות דרכים. בתה של ענת, בכיתה י' היא חלק מהנעורים בקיבוץ והייתה אמורה לצאת איתנו לרפסודיה. התלבטנו אם לצאת בכלל, והחברות שלה לשכבה לא יצאו בסוף. שתי התאונות התרחשו כתוצאה מנהיגה מופרעת וחסרת אחריות באזור שלנו, כשהתאונה בחמישי הייתה של נהג בלי רישיון. זאת תוצאה של המצב בכבישים עם היעדר האכיפה וההרתעה.
"ההורים בקיבוץ מעדיפים שהצעירים לא ינהגו בלילה בכבישים מסוימים, ומפחדים שהילדים שלהם יצאו לבלות מהחשש של מה שקורה בדרכים. המצב לא תלוי רק באיך אנחנו ננהג אלא בנהגים עבריינים שלא נענשים בחומרה. העבריינים לומדים שאין אכיפה וענישה מספקת והם יכולים לעשות מה שהם רוצים. המפרשים מוקדשים לזכרן של טל וענת ובאמצעותם אנחנו רוצים להעביר את המסר להנהגה במדינה - שאם לא יטפלו במצב בקרוב זה יתפוצץ לכולנו בפנים. ביום שישי יש הפגנת מחאה בצומת להבים ואנחנו, ביחד עם כל תושבי האזור, מתכוננים להגיע אליה".
דניאל אדרי במסר שחייב לעבור הלאה >>>

רפסודיית התנועה הקיבוצית הסתיימה אתמול (שלישי) לאחר ארבעה מחזורי שיוט שהתקיימו בחודש האחרון. ברפסודיית התנועה הקיבוצית השתתפו 3000 בני ובנות נוער מיותר מ-150 קיבוצים מאילות בדרום ועד דפנה בקצה אצבע הגליל. בני ובנות הנוער חצו את הכנרת מחוף חוקוק לחוף גולן בכ-140 רפסודות שהם בנו כמובן במו ידיהם.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ