העיתונאי והפרשן הוותיק, רוני דניאל, שגדל והתחנך בקיבוץ מעוז חיים, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 73.
דניאל נולד בבגדאד שבעיראק. בשנת 1950, כשהיה בן שלוש, עלה לישראל עם אמו והשניים התיישבו, כאמור, בקיבוץ מעוז חיים. באוקטובר 1965 התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל ונלחם במלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה. במסגרת שירותו במילואים פיקד על גדוד המילואים של גולני, והתקדם עד לדרגת סא"ל. את הקריירה בעיתונות החל בשנות ה-70, בקול ישראל והפך לאחד העיתונאים האייקוניים והמוערכים בישראל.
1 צפייה בגלריה
רוני דניאל
רוני דניאל
רוני דניאל
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
בקיבוץ מעוז חיים בו גדל רוני דניאל ז"ל מתקשים לעכל את פטירתו. יפתח אופק חבר הקיבוץ: "הוא היה מאוד מקובל ואהוב על כולנו. רוני גדל בקיבוץ שלנו. אחותו ואמא שלו עדיין גרים פה. הוא היה מקפיד לבוא כל שנה לקיבוץ או לליל הסדר או לחג השבועות ולפעמים גם וגם. יש לו חברים טובים בקיבוץ, הוא מכיר את כולם וסחבק עם כולם. כשהוא בא הנה, לא הטרדנו אותו מה הוא אמר אתמול בטלוויזיה בחדשות, הוא קיבוצניק שקפץ רגע העירה ובא הביתה לעשות על האש עם החבר'ה. כשהוא בא לקיבוץ הוא היה בן מעוז חיים שבא לחופשה לבדוק מה מצב הפלחה והדגים. הוא היה בן משק שורשי. הביא לנו גאווה לקיבוץ.
"אני מדריך קבוצות של מטיילים שבאים למעוז חיים ובין השאר אני זורק שרוני הוא בן הקיבוץ, אז זה מוסיף לי נקודות. אני דיברתי איתו והכרתי אותו באופן אישי. פעם אחת ביקשתי את עזרתו מול הצבא, אז הוא אמר לי 'עזוב, אתה יכול לדבר בעצמך עם המח"ט' אז אמרתי לו 'זרוק מילה למח"ט והכל יסתדר'. אז הוא זרק מילה ובאמת הכל הסתדר".
עמיתו של דניאל, עמית סגל, כתב: "אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל. היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל...רוני תמיד הודה על האמת, ולא נבהל להשיב גם כאשר לא כולם אהבו את הגישה שלו...מחר היינו אמורים להיפגש לצהריים במסעדת שיפודים בתקווה, שהכיר לי, קצת להתווכח והרבה להסכים. ולכל זה אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך".
פוליטיקאים,עיתונאים ואנשי ציבור רבים נוספים ספדו לו היום. ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפרד במילים: "רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ