יוסוף הפלסטיני, עודד הישראלי ומונקאט הירדני לקחו על עצמם אתגר משותף, גדול ויוצא דופן: לחצות את ים המלח בשחיה מהצד הישראלי לצד הירדני בפעם הראשונה בהיסטוריה.
קראו גם:
זו משימה מורכבת ועתירת סיכונים, אבל הם מוכנים לקחת את הסיכון בנסיון להעניק לים המלח האהוב עליהם עתיד - למשוך תשומת לב תקשורתית מרחבי העולם כולו כדי להפעיל לחץ על הממשלות של שלוש המדינות להציל את הים מהתהליכים ההרסניים שמחריבים אותו. כיום הים מאבד יותר ממטר גובה בשנה ולמעלה מ-6000 בולענים נפערים בחופיו.
ליוזמה שלהם חברו שני קיבוצניקים, הקולנוענים יואב קליינמן מרגבים ועידו גלס מפלמחים, שהחליטו לתעד אותה בסרט תיעודי שיסייע להביא את הסיפור לכל העולם. אלא שעל מנת להגשים את החלום, הסרט זקוק למימון של כ-280 אלף שקלים, אותו מנסים השניים לגייס במימון המונים.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "להציל את ים המוות"
מתוך הסרט "להציל את ים המוות"
מתוך הסרט "להציל את ים המוות"
(צילום: באדיבות עידו גלאס "קליינמן גלאס הפקות")
בסרט, החברות בין השלושה לא מובנת מאליה. כל אחד מביא איתו מטען תרבותי ואישי, וניכר כי המציאות הפוליטית לא מקלה עליהם. אבל אהבתם העזה לים עוזרת להם לגבור על הפערים. מהסרט עולה תובנה ברורה: הסיכוי היחיד להציל את ים המלח הוא באמצעות חיבור בין אנשים וגישור על הפערים למען המטרה הנעלה. עודד, יוסוף ומונקאט מוכנים לקחת את הסיכונים, מתוך הבנה שצעדי האמון שלהם הם הדרך היחידה ליצור שינוי.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ