בזמן שהמרכז והצפון היו נתונים השבוע בשיא סערת ה"כרמל", ניצלו מאות מטיילים את מזג האוויר הנעים בנגב והגיעו ביום שלישי לחזות בתופעת "הסנה הבוער" בהר כרכום שברמת הנגב ביום הקצר בשנה. שיירה של למעלה מ־100 ג'יפים ובהם מאות מטיילים עשתה את דרכה אל ההר שעל גבול מצרים על מנת לחזות בתופעה הנצפית ביום הקצר בשנה.
1 צפייה בגלריה
תופעת "הסנה הבוער"
תופעת "הסנה הבוער"
תופעת "הסנה הבוער"
(צילום: מיקי שאודר)
קראו גם:
זו הפעם הראשונה שצה"ל מאפשר את פתיחתו של כביש 10, הנושק לגבול עם מצרים, באמצע השבוע, והמטיילים הרבים ניצלו זאת לעלייה להר. בין העולים להר היה גם פרופ' עמנואל ענתי בן ה־91, ארכיאולוג שבמשך עשרות שנים ערך מחקר על הר כרכום.
מהי בעצם תופעת "הסנה הבוער"? מנהל תיירות הר הנגב, ד"ר שחר שילה, מסביר כי "החל משעות הצהריים בוקעת הילה זוהרת וזהובה משולי נקב עגלגל בסלע, המאירה את שוליו בצבעים של צהוב וכתום. התופעה נמשכת ביתר שאת בצהרי היום הקצר בשנה, אך ניתן לראותה גם בימים הקרובים אליו וגם אחרי צהרי היום. לא ברור מה בדיוק גורם לאור להיראות כמו אש זוהרת בשולי נקב הסלע, אך שוליו מאירים בוהקים רק בימים אלה בחודש דצמבר.
את התופעה המוזרה הזו גילו אנשי מדרשת בן גוריון, יגאל גרנות וד"ר חיים ברגר, והם שהציעו את הקשר המקראי לתופעת הסנה הבוער".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ