גונן גלזר מקיבוץ תל יוסף, יוצר סרטים דוקומנטריים, החל לצלם לאחרונה סרט תיעודי על האנשים מאחורי היחידה המיתולוגית ה-101. את הסרט מפיק בפועל שגיא צוקר מעין חרוד איחוד.
2 צפייה בגלריה
דנדי ידין מגבע. מגיבורי הסרט
דנדי ידין מגבע. מגיבורי הסרט
דנדי ידין מגבע. מגיבורי הסרט
(צילום: שרון צור)
גיבורי הסרט של גלזר הם לוחמי היחידה בני העמק שעוד בחיים - ישי צימרמן מקיבוץ עין חרוד איחוד ודנדי ידין מקיבוץ גבע.
גלזר הספיק לצלם לסרט גם את שמעון 'קצ'ה' כהנר ז"ל, בן קיבוץ רשפים, שהלך לעולמו בינואר 2020. כמו כן צולמו לסרט בני משפחתו של מאיר הר ציון ז"ל – לוחם מיתולוגי ביחידה שגדל בקיבוץ רשפים ובעין חרוד.
יחידת ה-101 היתה יחידת קומנדו של צה"ל שפעלה בין החודשים אוגוסט 1953 ועד ינואר 1954 וביצעה פעולות תגמול כמענה לחדירות רבות של מסתננים מירדן ומרצועת עזה לישראל. את היחידה הקים אריאל שרון, שגם היה מפקדה, והיא מנתה כ-40 לוחמים, רובם בני קיבוצים ומושבים. מחנה היחידה היה בחורבות הכפר סטף בהרי ירושלים.
2 צפייה בגלריה
גונן גלזר
גונן גלזר
גונן גלזר
(צילום: שגיא צוקר)
"אני לא היסטוריון וגם לא אחד שמתלהב מהצבא, אבל גדלתי בקיבוץ ואני מכיר את הדמויות האלה מהתקופה הזו שיש בהן משהו חזק ומעניין והן חלק מישראל", הסביר גלזר מה הביא אותו לצלם ולביים את הסרט, "ישראל השתנתה מאז שהיחידה הוקמה ודרך הדמויות האלה אפשר ללמוד על עצמנו ועל ההיסטוריה. בכלל האנשים האלה מעניינים אותי מאוד. היה לי גם חשוב לעסוק ולתפוס דברים שקשורים לחבר'ה המבוגרים האלה ולעולם הזה שהם חיים בו, רגע אחד לפני שהוא בעצם נעלם".
קראו גם:
בשבועות האחרונים יצא גלזר למסע בין יישובי העמק ובין הדמויות שהוא מצלם. הוא מייצר עכשיו פאזל גדול ונרחב שיהפוך למשהו שלם שיביא זווית אחרת ואף ייחודית על לוחמי ה-101. "היחידה הזו שינתה את צה"ל. יש עליה גם ביקורת וגם אהדה על כך שהיא הביאה עוצמה לצה"ל", אמר גלזר, "הסרט גם יעסוק עמוקות בדמותו של מאיר הר ציון. אני מקווה שהסרט ייצא בעוד שנה. אולי בכלל זה יהיה מיני-סדרה".
גלזר בן ה-50 נולד בקיבוץ אשדות יעקב איחוד, אך גדל בקיבות רגבה. הוא התגורר הרבה שנים בתל אביב ושם גם למד קולנוע.
בתחום הדוקו עובד גלזר כבר עשרות שנים וסרטיו הוצגו בטלוויזיה ובפסטיבלים רבים. בין עבודותיו: צילם את המיני סדרה 'הים הדרומי' על הצד הנוצץ והאפל של אילת; וביים את הסרטים 'בלדה למוכי ירח', 'זה ייגמר בבכי', 'אמנון וז'יל' ועוד.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ







יוסי וקנין