הסרט "לעזוב את גן עדן" של הבמאי והמפיק עופר פריימן מקיבוץ כפר סאלד הוא הזוכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 36, שננעל השבוע.
3 צפייה בגלריה
עופר פריימן, במאי ויוצר הסרט "לעזוב את גן עדן"
עופר פריימן, במאי ויוצר הסרט "לעזוב את גן עדן"
עופר פריימן, במאי ויוצר הסרט "לעזוב את גן עדן"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
השנה, בשל מגבלות הקורונה, נערך הפסטיבל בצורה מקוונת ופריימן זכה בפרס בסכום של 40 אלף שקל.
עלילת הסרט נסבה אודות משפחה בברזיל, אשר אבי המשפחה חלם להקים קהילה משלו בחווה בטבע. במהלך השנים, עד הגשמת חלומו זה, נולדו לקליאו, אבי המשפחה, ולאשתו 15 ילדים ובסופו של דבר הם עקרו מהעיר הגדולה והקימו את החווה עליה חלמו אי שם במרחק של שבע שעות נסיעה מסאן-פאולו. הדרמה בסרט מתחילה כאשר ילדי המשפחה שוקדים על 'עבודת שורשים' של משפחתם ומגלים במסגרת העבודה כי יש להם זיקה ליהדות ולישראל.
"הפקת הסרט", סיפר פריימן (37) למיינט קיבוץ, "ארכה שש שנים כשהסרט כמובן צולם בברזיל. הכל החל כשפגשתי בשעתו בארץ את אחת מכלותיו של אבי המשפחה והיא סיפרה לי את הסיפור של המשפחה. הבנתי שיש סיפור מאד אנושי עם מימד יהודי וישראלי וגם אנלוגיה לחיים משותפים בקיבוץ".
3 צפייה בגלריה
גיבורי הסרט
גיבורי הסרט
גיבורי הסרט
(צילום: משפחת בגרה בזרה)
הסרט "לעזוב את גן עדן", סרט תיעודי בן 90 דקות, הוא סרטו הראשון של עופר פריימן באורך מלא. בנימוקי השופטים לזכייתו כסרט התיעודי הטוב ביותר נאמר, כי "מדובר באפוס תיעודי רחב יריעה שמשרטט באנושיות ובמבט אוהב וסקרן את היווצרותו והתפוררותו של חלום אוטופי, פראי ושנוי במחלוקת – קומונה משפחתית בלב יער ברזילאי מרהיב ביופיו. סרט נפלא שצולם, נערך ובוים בכישרון רב, אשר אינו מפסיק להפתיע, לרגש ולהאיר שאלות".
3 צפייה בגלריה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
(עיצוב פוסטר: שגית פריימן)
כאמור, בשל מגבלות הקורונה הוקרנו סרטי הפסטיבל בצורה מקוונת. אמש, עם נעילת הפסטיבל, התבשר פריימן על זכייתו. "לא דימיינתי", הוא מציין, "שהסרט יוקרן בבכורה בצורה מקוונת, אבל אני שמח שקהל רב נחשף אליו. קבלתי את הזכייה בהפתעה גמורה. התרגשות גדולה מאד, שסרט שנוצר במשך 6 שנים זוכה לכזו הכרה. עצם העובדה שהסרט הוקרן בצורה מקוונת לא מפחיתה כהוא זה מעוצמת ההתרגשות מהזכייה".
ביום שאחרי, עופר פריימן מציין כי בכוונתו להמשיך וליצור סרטים תיעודיים. "יש לי כבר כמה כיוונים בנושא", הוא מגלה, "ואני בדרך להרפתקה קולנועית נוספת".
לכל העדכונים - חדשות קיבוץ