בסוף השבוע האחרון חילקה הקרן לידידות עשרות ערכות כיבוי אישיות לכל רכזי הביטחון השוטף (רבש"צים) ביישובי עוטף עזה הכוללות מיגון אישי אשר יאפשר להם לבוא במגע עם מוקדי האש ללא סכנת חיים. בנוסף לכך, כל מועצה אזורית באזור עוטף עזה תצויד במערכת כיבוי אש ניידת, קלה ונוחה לשימוש, הכוללת חומר מעכב בעירה אשר יסייע לכיבוי שריפות באופן מיידי, וכן תאורת לילה שתסייע בהתמודדות עם שריפות שעלולות לפרוץ כתוצאה מירי של טילים או של בלוני נפץ.
1 צפייה בגלריה
חלוקת ערכות המיגון והכיבוי
חלוקת ערכות המיגון והכיבוי
חלוקת ערכות המיגון והכיבוי
(צילום: הקרן לידידות)
קראו גם:
הצורך בהצטיידות בערכות הכיבוי ובציוד הנוסף לכיבוי שריפות הוא פועל יוצא של פנייתם של הרבש"צים וקציני הביטחון במועצות האזוריות בעוטף עזה, אשר ההתמודדות עם כיבוי שריפות כתוצאה מנפילת טילים באזור או הגעת בלוני נפץ המכילים חומרים דליקים, הפכו למנת חלקם היום יומית.
"הציוד שקבלנו", ציין אילן איזקסון, קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, "הוא ציוד מציל חיים. כל איש ביטחון בעוטף עזה מקבל ערכת מיגון מלא לאירועי השריפות. מעכשיו נוכל לעזור במאמץ הכיבוי כאשר אנחנו מוגנים בהתאם לדרישות בטיחותיות. אנחנו גם מצוידים יותר טוב עם מפוחי כיבוי ורחפנים שחגים מעלינו ונותנים לנו סטטוס של השריפות בזמן אמת".