המועצה האזורית שער הנגב נטעה עץ אשל חדש במקום שבו ניצב בעבר עץ האשל העתיק, שהפך למוקד תיירות באתר תל נגילה בבתרונות רוחמה - אולם קרס בסערות החורף שעבר.
2 צפייה בגלריה
טקס הנטיעות בתל נגילה
טקס הנטיעות בתל נגילה
טקס הנטיעות בתל נגילה
(צילום: דוברות שער הנגס)
קראו גם:
עץ האשל שקרס ניטע עוד בתקופה העות'מנית והפך מוקד עליה לרגל של מטיילים באזור, בעקבות סיפורי אגדות על אוצר אבוד שמוטמן מתחתיו. בחורף הקודם, סערת רוחות הכריעה את העץ והוא נפל. המועצה האזורית שער הנגב החליטה לנטוע עץ אשל חדש במקום שבו ניצב במשך יותר ממאה שנה.
באירוע השתילה החגיגי לקחו חלק חברים בעמותת דור הפלמ"ח ונציגי חטיבת יפתח, כמייצגים של הלוחמים שהשתתפו בקרבות על הגנת הנגב באתר תל נג'ילה ב־1948, קרבות שהניצחון בהם איפשר הטסת אספקה לנגב הנצור, דרך המנחת ברוחמה.
2 צפייה בגלריה
האשל העתיק לפני שקרס
האשל העתיק לפני שקרס
האשל העתיק לפני שקרס
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
ראש המועצה אופיר ליבשטיין אמר במהלך הטקס: "החלטנו להחזיר עטרה ליושנה ולשתול עץ אשל חדש במקום העץ העתיק שעמד פה יותר ממאה שנים והוכרע על ידי סופה בחורף אשתקד. את נטיעת העץ החדש בחרנו לקשור יחד עם הפלמ"ח, שחוגג השנה 80 שנים להיווסדו. התל, שהיה זירת קרבות חשובה של הפלמ"ח ב־1948 היה למוקד תיירותי שמושך עשרות מבקרים בכל סופ"ש ומספק תצפית על יישובי האזור המתפתחים. אין יותר מתאים מהנוף הנשקף מהתל הזה כדי לפתוח את חגיגות ה־80 לפלמ"ח, שהגנו על ההתיישבות הראשונה, על ותיקי קיבוץ רוחמה והסביבה. אני מאחל לכולנו שרק נמשיך לנטוע למען הדורות הבאים".