מרכז חוסן אזורי, באשכול רשויות גליל מערבי, נחנך השבוע בקיבוץ כברי, במעמד שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ, והשר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון.
1 צפייה בגלריה
חנוכת המרכז
חנוכת המרכז
חנוכת המרכז
( צילום: RITVO PHOTOGRAPHY באדיבות אשכול רשויות גליל מערבי)
קראו גם:
מרכזי החוסן בישראל הוקמו על ידי מרכז "משאבים", אשר נוסד בשנת 1981 במטרה לתת מענה לתושבי קו העימות- ילדים, מבוגרים, מערכת החינוך ומערכות מוניציפאליות בהכנת תוכניות לטיפוח חוסן והתמודדות בשעת חירום במערכות קהילה, חינוך, בריאות ורווחה בכל חלקי הארץ. בשל העדר תקציב, נסגרו מרכזי חוסן בצפון, ובמשך שנים לא זכו התושבים לתמיכה נפשית ראויה, בעתות משבר ומתח ביטחוני.
הטקס השבוע נערך בהשתתפות נציגי ממשלה, נציגי מערכת הבטחון, ראשי הרשויות באשכול, עובדי האשכול ונציגי מרכז משאבים.
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ, אמר: "הגזרה הצפונית שלנו שקטה יחסית בשנים האחרונות, אבל אי אפשר לשכוח את הדי הפיצוצים והאזעקות שליוו את האזור במשך עשרות שנים של מלחמות ואירועי טרור. העוצמה של מדינת ישראל נשענת על ארבע רגליים: ביטחונית, כלכלית, מוסרית וחברתית. מרכזי החוסן האזוריים הם נדבך חשוב ביותר בבניית העוצמה החברתית של תושבי ישראל לאורך גבולותיה ומיועדים לתת מענה לאוכלוסייה הן במצבי חירום והן לאחריהם בשיבה מהירה לחיי שגרה. אנחנו אתכם ובשבילכם, מעבר לכל שיקול פוליטי. אני רוצה להודות לתושבי הגליל המערבי על עשרות שנות ציונות חלוצית של חיים לאורך הגבול במרחב הצפוני היפהפה של ישראל".
השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, אמר: "חוסן חברתי וקהילתי של רשות נמדד בכמה אנשים מגיעים ב'דקה קריאה' של המנהיג המקומי. בחודש מאי 2020, בני גנץ ואנוכי נפגשנו עמכם ראשי הרשויות בגליל המערבי ושמענו מכם ארבע דרישות: תיקון נושא הטבות המס, שחרור תקציב תקוע של מאה מיליון שקלים למיגון בתי תושבים בטווח 0-1 קילומטר מהגבול, הקמת מרכז חוסן אזורי בגליל ובניית מערך כיתות כוננות מיומנות ומצוידות ביישובים. אני גאה לומר כי היום השלמנו את ביצוע כל ארבעת הסעיפים".
לי-את כהן, מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי: "נכנסתי לתפקידי לפני חודש ואני יכולה לומר לכם כבר עתה כי שיתופי הפעולה, היוזמות והרוח היצירתית שמפגינים ראשי הרשויות וצוות אשכול הרשויות בעבודה משותפת למען מטרות נעלות מוכיחים כי כאשר יש דיאלוג מתמיד ועשייה אין לנו צורך בניסים - הכל תלוי רק בנו".