רוכבים במדבר: נדב רייסברג בן-21 מקיבוץ דפנה הוא הזוכה המאושר במקום ראשון במרוץ טור-גראן פונדו אילת 2022 שהתקיים החודש. נדב השתתף בתחרות יחד עם 500 רוכבי ורוכבות הכביש מהטובים ביותר בארץ, וסיים בקרב הגברים בזמן של 3:25:38 ש'. הוא השתתף בתחרות יחד עם קבוצת EPIC Cycling Club ECC.
2 צפייה בגלריה
נדב רייסברג בתחרות באילת
נדב רייסברג בתחרות באילת
נדב רייסברג בתחרות באילת
(צילום: אורי פורטל)

רייסברג הוא רוכב אופניים בקבוצה מקצוענית, והחל את דרכו כשהיה בן 9, בעקבות אביו שהיה אף הוא רוכב אופניים. "הייתי בעברי רוכב אופני שטח ותמיד קרצו לי אופני הכביש, גם בגלל אבא שלי, וברגע שקיבלתי חוזה בסייקלינג אקדמי החלטתי שאני הולך על זה", סיפר.
כיום הוא חי את אופני הכביש ביומיום שלו, ואפילו מתפרנס מכך כרוכב מקצועי. לדבריו, הרכיבה מעניקה לו תחושת חופש, סיפוק ואורח חיים בריא. אבל יש לו גם חלום: לנצח בטור דה פראנס. על מנת לשמור על כושר, ולהשיג גם את היעד הנכסף הזה, הוא מתאמן כמעט כל יום בין שלוש לארבע שעות בממוצע.

2 צפייה בגלריה
על קו הזינוק
על קו הזינוק
על קו הזינוק
(צילום: אורי פורטל)

אל מרוץ טור-גראן פונדו אילת 2022 הגיע רייסברג לאחר פגרה של חודש, עם רצון וציפייה לנצח. יחד עם 500 רוכבים ורוכבות מקצועיים, מהטובים בארץ, הוא הוזנק למירוץ כביש פתוח במסלול מעגלי של 139 קילומטר, כשמצד אחד הים האדום ומצד שני הרי אילת. המסלול כולל כבישים סגורים, נוף עוצר נשימה ומקטעים אתגריים בתוך מסלולי רכיבה אשר עוברים בערבה התיכונה, פארק תמנע, צומת קטורה, נאות סמדר, דרך עובדה ומעבר נטפים עם תצפית לסיני ולמפרץ אילת ועוד.

קראו גם:

התחרות הופקה בחסות העיר אילת, תאגיד התיירות אילת, גראן פונדו ישראל, איגוד האופניים הישראלי, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, משרד נגב-גליל וגופים מסחריים שונים.