לאחר יותר משנה של אי ודאות, סניף יד שרה בעיר עפולה סגר השבוע את פעילותו. הסניף בעפולה שנחשב לאחד מהגדולים בצפון פעל בשנים האחרונות בתוך מבנה יביל שעומד על שטח פרטי ברחוב נגבה 3 בעפולה ליד בית הספר גוונים. בחודש ינואר שעבר הודיע הבעלים של השטח להנהלת יד שרה כי הוא מתכוון לבנות עליו בקרוב ולכן עליהם להתפנות מהמקום.
1 צפייה בגלריה
סניף יד שרה בעפולה
סניף יד שרה בעפולה
סניף יד שרה הזמני בעפולה. נסגר
(צילום: פרטי)
בחודשים האחרונים התנהלו מאמצים בהנהלת יד שרה ובעיריית עפולה למציאת מקום חלופי שנמצא בסופו של דבר במבנה יביל של העירייה ברחוב הקישון 15. המבנה החדש קטן בחצי מגודלו של הסניף הקיים שנסגר ולא ידוע מתי יסתיימו בו עבודות השיפוץ. "הסניף עצמו נסגר לגמרי והוא פורק לחלוטין ואנחנו כרגע בהמתנה שישפצו לנו את המקום החדש", אומר הרב דוד סחייק מנהל סניף יד שרה בעפולה.
הסניף בעפולה נחשב לאחד הגדולים בצפון. הוא משרת אלפי תושבים מהעיר ומיישובי הסביבה ופועלים בו כ-30 מתנדבים. מדי יום מגיעים לסניף עשרות אנשים לקבל סיוע בקשת רחבה של מוצרים רפואיים - כסאות גלגלים, מחוללי חמצן, משאבות חלב, קביים, טנס משכך כאבים, כסאות רחצה, לחצני מצוקה ועוד.

קראו גם:

לדברי סחייק המבנה המיועד החדש ברחוב הקישון קטן בחצי מגודלו של הסניף שנסגר ובקושי מתאים לצרכים. "זה מבנה שהיה בשימוש של העירייה ברובע ועבר אלינו. אין תאריך יעד לסיום השיפוץ ובינתיים הנזקקים לציוד נשלחו לסניף יד שרה הקטן יותר בבית חולים העמק", אמר הרב סחייק שמדגיש כי הוא לא מחפש אשמים במצב, "יש פה עובדות והן שהקבלן הודיע לנו כבר לפני שנה שהוא מתכנן לבנות במקום ועכשיו הוא מימש את זה והודיע לנו ביום חמישי האחרון שנפנה את המבנה עד יום ראשון. היום הוא עלה לשטח והרס את המבנה".