נבחר מנהל חדש לתיכון העמק המערבי בקיבוץ יפעת: מנהל אגף החינוך במועצה דודו גורן בחר בגיא צליל למחליף של המנהלת אילנית ערן, שהחליטה לפרוש. צליל נבחר מבין 14 מועמדים שניגשו למכרז.
2 צפייה בגלריה
גיא צליל
גיא צליל
גיא צליל
(צילום: פרטי)
גיא צליל, בן קיבוץ גבת, הוא בוגר בית ספר העמק המערבי ולמעשה הוא הבוגר הראשון שמונה לנהל אותו. היום הוא תושב קיבוץ אשדות יעקב איחוד, נשוי ואב לארבעה (מתוכם שלושה חיילים). הוא התגייס לצה"ל בנובמבר 1987 והתנדב לצנחנים. לאחר הכשרה כלוחם יצא לקורס קציני חי"ר ולאחר מכן המשיך לשרת בתפקידי פיקוד ביחידות מיוחדות. הוא פרש מצה"ל אחרי 22 שנים בדרגת סגן אלוף.
אגב, הוריו, דבורה ויגאל צליל, עדיין גרים בגבת. אמו ניהלה בעבר את הבית ספר היסודי בגבת.
במהלך השנים עשה תואר ראשון במדעי המדינה ובתקשורת ותואר שני בחינוך.
לאחר שחרורו מצה"ל החליט להיכנס לתחום ההוראה. לימד אזרחות באורט בית שאן וגם בכפר במלכישוע. בחמש השנים האחרונות היה מנהל הקהילה של קיבוץ עין דור, בו הוביל תהליכים מורכבים ובין היתר היה שותף פעיל ומלא בתהליך הקמתו של בית הספר היסודי החדש 'דרך התבור'.
בימים אלה נפגש צליל עם צוות בית הספר וההנהלה. לומד את בית הספר, צרכיו ואתגריו. "אמנם גיא לא בא מהמסלול הסטנדרטי והמקובל במערכת החינוך, אבל יש לו את היכולות האישיות והמנהיגותיות, בתוספת ניסיון ניהולי שרכש משדות דומים, שיעזרו לו בעיצוב ובניית בית הספר.", אמר גורן, "מעבר לכך בבית ספר העמק המערבי יש צוות מקצועי, חזק ומסור שיעמוד לצידו ויסייע לו בכל דרך אפשרית".

2 צפייה בגלריה
מנהלת תיכון העמק המערבי אילנית ערן
מנהלת תיכון העמק המערבי אילנית ערן
מנהלת תיכון העמק המערבי היוצאת אילנית ערן
(צילום: שרון צור)

כאמור צליל הוא בוגר העמק המערבי שמונה למנהל שלו. "אני נרגש מסגירת המעגל. זה מרגש לחזור לבית הספר שלימדתי בו", אמר צליל בתגובה ראשונה למינויו, "בסך הכול אני מכיר את המקום ואת האנשים. אני בא לבית ספר מצוין, אדאג לשמור על ההצלחה שלו, להמשיך את הצטיינותו בתחומים רבים ולהמשיך לחזק את השותפות והמעורבות שלו בקהילות ועם ההורים".

קראו גם:

מנהל אגף החינוך במועצה דודו גורן התייחס גם לראשונה לפרישה של אילנית ערן. "אילנית ניהלה 16 שנים ברציפות שני תיכונים, גאון הירדן והעמק המערבי, וכל הכבוד לה על זה. זו תקופה יוצאת דופן למנהלים", אמר גורן, "היא השקיעה את כל מרצה ונשמתה בבית הספר. אלה היו שמונה שנות ניהול מלאות הישגים בכל התחומים - גיוס לצה"ל, זכאות לבגרות, בגרות מצטיינת וחיבור לקהילות. מעל הכול היא הייתה מנהלת שהקדישה תשומת לב מיוחדת לתלמידים מאתגרים. היא נלחמה להכניס לבית הספר ילדים על הרצף האוטיסטי ולא ויתרה לתלמידים שיש להם קשיים לימודיים כאלה ואחרים. זה מראה על האישיות שלה - אשת חינוך מ א' ועד ת'. אחרי 16 שנות ניהול היא הרגישה שהגיעה הזמן לעזוב ואני בטוח שהיא תצליח בתפקיד הבא שלה".