חן אמיר בן 42 במותו, בן קיבוץ רעים, הוא סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב שנורה אמש (שבת) אחר הצהריים בפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. הוא וחברו לסיור הבחינו במחבל כאמל אבו-בכר שעורר את חשדם, והוא פתח לעברם באש. חברו של אמיר לסיור הצליח לנטרל את המחבל, ובכך מנעו השניים מהמחבל מלפגוע ברבים אחרים.
1 צפייה בגלריה
הסייר חן אמיר ז"ל
הסייר חן אמיר ז"ל
הסייר חן אמיר ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
אמיר פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, במצב אנוש, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
קיבוץ רעים פרסם הודעת אבל אתמול: "קיבוץ רעים מודיע בצער רב ובתדהמה על מותו של חן אמיר בנם של מלכה ושבתאי אמיר, אח של עדיה הנשואה לליאור כהן ודודם של אורי, ויעל. חן נהרג בפיגוע בתל אביב היום בעת מילוי תפקידו. אנו כואבים את כאבה של המשפחה ומשתתפים באבלם הכבד".
מותו היכה את העיר בת ים, מקום מגוריו, באבל כבד, ובמיוחד את שכניו ומכריו משכונת רמת יוסף שבה התגורר. אחד ממכריו, דוד אגייב תושב העיר הפעיל למען דרי רחוב, כתב וסיפר: "חן היקר, לא מעט פעמים פגשנו את ‏חן מסייע לדרי רחוב. חן היה איש עם לב רחב עם המון סבלנות כלפי האחר. אנו משתתפים בצער המשפחה. חן אתה תהיה חסר לנו".
גם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ספד לו וכתב: "העיר בת ים אבלה וכואבת את מותו של חן אמיר ז״ל, תושב עירנו, שנרצח היום על ידי בני עוולה בפיגוע בתל אביב. חן הגיבור סיכל את הפיגוע ומסר את חייו כדי להציל אחרים. אנו נלווה את המשפחה ונסייע להם בשעות הקשות הללו. בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו, בנותיו והוריו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער".


קראו גם:

על הדברים הללו הוסיף סגן ראש העירייה לשעבר, וחבר הכנסת מטעם "יש עתיד" כיום וכתב: "בערנותו, חן ז"ל הציל חיים רבים. למשפחתו וחבריו אני מבקש לשלוח תנחומים, שלא תדעו עוד צער".
אמיר תושב בת ים. במקור מקיבוץ רעים שבחבל אשכול.
מבית החולים איכילוב נמסר: "חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".