זה התחיל בביקור בכפר רג'ר, השוכן על הגבול הצפוני, חציו בשטח לבנון וחציו בישראל. קיבלתי המלצה חמה לבקר בחצי הכפר השוכן בצד הישראלי, והתרשמתי כבר בכניסה מהאסתטיקה, הניקיון, הצמחייה המטופחת, האווירה והאנשים הנעימים. בכיכר המרכזית פגשתי דוכני אוכל, חלקם על פוד טראק.
2 צפייה בגלריה
קובה חלאבית אפויה בתנור
קובה חלאבית אפויה בתנור
קובה חלאבית אפויה בתנור
(צילום פרטי)
בקצה הכיכר ראיתי מעין חלון ביתי, ושם מכרו אוכל מקומי משובח. מהתנור הציצה קובה אפויה מיוחדת בטעמים נפלאים, שאתגרה אותי מאוד להכין אותה בעצמי. אחרי כמה ניסיונות הגעתי לתוצאה די מדויקת וקרובה למקור. אני מאוד ממליץ לבקר - בהחלט מקום ששווה נסיעה ופותח חלון לתקווה לשלום.

קובה חלאבית אפויה בתנור

(כ־12 יחידות)
החומרים לבצק:
2 כוסות בורגול דק
250 גרם חזה עוף טחון
3 כפות קמח
2 כפות קמח מצה
כף גדושה רסק עגבניות
חצי כפית כמון
מעט צ'ילי גרוס (לטעמי לא כדאי לוותר - מאוד מוסיף עוקצנות מתבקשת)
כפית פלפל שחור
כפית מלח
כחצי כוס מנוזל מלית הבשר (הסבר בהמשך)

2 צפייה בגלריה
קובה חלאבית אפויה בתנור
קובה חלאבית אפויה בתנור
קובה חלאבית אפויה בתנור
(צילום פרטי)

מלית הקובה
600 גרם בשר עגל קצוץ גס
400 גרם בשר טלה קצוץ גס
4 בצלים יבשים, קצוצים דק
3-2 כפות צנוברים
כפית פלפל שחור
חצי כפית כמון
כפית שטוחה קינמון
חצי כפית צ'ילי גרוס
שליש כוס שמן זית
כפית שטוחה מלח
ההכנה:
מתחילים בהכנת המלית: מטגנים את הבצל עד שקוף, מוסיפים את הבשר בהדרגה 4-3 פעמים. חשוב לא לקרר את המחבת ולגרום לבשר להגיר נוזלים.
מתבלים תוך כדי ערבוב, מוסיפים כוס מים רותחים, מביאים לרתיחה, מנמיכים אש ומבשלים עם מכסה כ־30 דקות, מעבירים למסננת ושומרים את הנוזלים. נשוב להשתמש בהם בבצק הקובה.
עוברים להכנת הבצק:
משרים את הבורגול בקערה עם מים רותחים (כ־4 ס"מ מעל הבורגול), מכסים לכחצי שעה, מסננים ומחזירים לקערה עד שיתקרר.
מוסיפים את שאר החומרים ולשים היטב כ־10 דקות, את נוזל המלית ששמרנו מוסיפים בהדרגה לפי הצורך.
מומלץ להכין צלוחית עם מים ולהרטיב את הידיים מדי פעם וללוש עד שמתגבש בצק חלק וגמיש. אפשר לשחק גם עם הקמחים ולהוסיף מעט לפי הצורך. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.

קראו גם:

הכנת הקובה:
יוצרים כדורים גדולים, במשקל של כ־100 גרם, ועוטפים אותם במגבת. מכינים צלוחית קטנה עם מים ושתי כפות שמן להרטבת הידיים. פותחים כדור בכף היד ויוצרים מעין מכתש תוך כדי תנועה סיבובית לדפנות ויוצרים מספיק מקום למלית, כ־2 כפות, ומתחילים לסגור בתנועה סבובית כלפי מעלה עד לסגירת הכדור. פוחסים את הכדור עד לקבלת קובה שטוחה.
אפשר להכין מראש, להקפיא או להעביר ישירות לתבנית מרופדת ומשומנת. מסדרים את הקובות אחת ליד השנייה אך לא בצפיפות. מורחים מעט שמן מעל ומעבירים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות לכ־35 דקות או עד שמתקבל צבע שחום יפה.
מעבירים למגש או לצלחת הגשה בעזרת מרית, מניחים בעדינות.
מגישים חם לצד טחינה ירוקה (באדונסיה) או לצד צנוניות, עגבניות שרי, פלפל ירוק חריף וזיתים סוריים ומקבלים חגיגה חלאבית סורית.