ביום שלישי אחר הצהריים הגיע לסופו מפעל הרפסודיה המסורתי של התנועה הקיבוצית לקיץ 2023, כאשר הרפסודות נחתו בחוף גולן לאחר שיצאו מחוף חוקוק וחצו הכנרת לרוחבה, ובכך חתמו את המחזור הרביעי והאחרון.
5 צפייה בגלריה
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
(צילום רחפן: ניר לביא)
כזכור, בעקבות הביקוש האדיר מצד הנוער בקיבוצים לקחת חלק בחוויה מיוחדת זו הוחלט בשנה שעברה על הוספת מחזור נוסף, וצמצום טווח הגילים למסיימי כיתות י'-י"ב בלבד. אלא שהשנה הוצב רף גבוה שטרם היה בעבר כש-3500 נערים ונערות הגיעו מ-200 קיבוצים למרות החום הלוהט לארבע מחזורים בני שלושה ימים, בסיומם השיטו כ-125 רפסודות שאותן בנו במו ידיהם.

5 צפייה בגלריה
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
200 קיבוצים השתתפו
(צילום: בועז לניר)

כשמסביב סוערת המדינה ומתקיימת המחאה ההמונית והארוכה ביותר שידענו, ובכנסת מאושר החוק הראשון במסגרת ההפיכה המשטרית, הצליחו באגף חינוך לקיים תהליך חינוכי מעמיק ולקיים מעגלי שיח עם כ-120 דוברים שונים על מהי דמוקרטיה ועל חשיבות חוזקתה לעתידנו. התהליך התבטא בציורים על גבי המפרשים של הרפסודות ששיקפו את הנושא והפכו ליצירתיים יותר ממחזור למחזור.

5 צפייה בגלריה
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
נערכו גם תחרויות ספורט
(צילום רחפן: ניר לביא)

וגם תחרויות ספורט היו: את המקום הראשון בטורניר הכדורעף של המחזור הרביעי לקחו מעופפי רמת יוחנן המצויינים, לאחר קרב מותח מול הקבוצה משובל. בכדורעף הנשים ניצחו בנות המועצה האזורית בני שמעון שהתגברו על קאמבק מרשים של נערות להבות חביבה. בטורניר משיכת החבל ניצחו המושכים מעמק הירדן שגברו בגמר על המושכים מנחשולים.

5 צפייה בגלריה
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
הצלחה גדולה
(צילום רחפן: ניר לביא)

דבי ברא"ס ראשת אגף חינוך: "רפסודיה 2023 הסתיימה בחוויית הצלחה וסיפוק של כל מי שלקח בה חלק - בני ובנות הנוער, המדריכים, הדוברים במעגלי השיח וצוות המפעל שכלל את אגף חינוך, פעילי תנועה וצוות טכני ולוגיסטיקה בהובלת תומר איתמרי. מדובר במפעל חינוכי מיוחד במינו, שהיה השנה הכי גדול מאז ומתמיד והובל במקצועיות על ידי גיא גרסול, רכז המפעלים באגף. צוות המפעל השכיל להוביל וליצור התאמות אל מול האתגרים השונים, וחדוות העשייה והשליחות החינוכית גברו על עומס החום ושאר האתגרים".
רכז המפעלים החינוכיים בתנועה הקיבוצית, גיא גרסול, שנאלץ לדלג מדי שבוע בין הרפסודיה לתעסוקה מבצעית במילואים כקצין, סיכם: "המפעלים של אגף חינוך, מהווים רגע שיא בתהליך שנתי שיש לו התחלה אמצע והמשך, וכזו היא גם הרפסודיה. אנחנו נדרשים לתכנן וליצור עבור כל קבוצה וכל מדריך את הליווי המתאים והתמיכה הנדרשת על מנת שיוכלו להוביל את קבוצתם לפני, במהלך הרפסודיה ואחרי בצורה מקצועית, ערכית ובטוחה.

5 צפייה בגלריה
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
רפסודיה 2023
(צילום: בועז לניר)
קראו גם:

"התמודדנו הפעם עם כמות משתתפים שכמותה לא הייתה בעבר, תוך חום קיצוני ואתגרים נוספים, ולשמחתי צלחנו את זה בשלום וכמו שצריך בזכות עבודת הצוות ותחושת השותפות של כולם. תודה לצוות האגף, לפעילי ופעילות התנועה שלקחו חלק פעיל מדי מחזור, ל"ראשראשים" ולצוות הטכני והלוגיסטי. לכולם יש חלק בהצלחה".
אורי פלד נקש, מנהל "שבילים" – החינוך החברתי באגף חינוך, הוסיף: "הרפסודיה היא אירוע שיא ברצף העבודה השנתית שלנו. אנו רואים בה את קצירת הפירות של העבודה הקשה של צוותי ההדרכה עם בני ובנות הנוער. לראות 3500 נערים ונערות יוצאים מהבית לפעילות פיזית מאתגרת ועוסקים בצד החינוכי באתגרי היום - דמוקרטיה, נותן לי תחושה שהעתיד שלנו מזהיר!".