תערוכת חנוכה בשילוב אלמנטים מהכריסמס בחט"ב יד גיורא בהרצליה מסעירה את תושביה הדתיים והמסורתיים של העיר. מדובר בתערוכה ובה מספר מיצגים שנועדו להמחיש את מנהגי שני החגים, זה הנוצרי וזה היהודי. "הבן שלנו, בכיתה ח', אמר שהוא לא מבין למה צוות בית הספר פועל להעדיף את החגים הנוצריים על היהודיים", אמר הורה אחד לארגון 'יד לאחים' שקיבל תלונות בנושא. במיינט הרצליה מדווחים כי אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר, ומחזיק תיק התרבות היהודית בהרצליה, שיגר השבוע מכתב חריף לשר החינוך הרב רפי פרץ, ובו הוא תוקף את היוזמה אותה הוא מכנה "החדרת הנצרות, בחטיבת הביניים 'יד גיורא' בעיר". "האירועים הללו הם חריפים וחריגים", כותב צדיקוב במכתבו, "תכליתם היא לטשטש את זהותם היהודית של ילדי הרצליה, ולהחיל עליהם תרבות קוסמופוליטית אוניברסלית". מעיריית הרצליה נמסר: "חנוכה הוא חג האור. אור שמאיר גם פינות נוספות בתחומי הידע והדעת. במסגרת "הפסקה פעילה" הסבירה המורה לאנגלית לילדים שבמקביל לחג החנוכה חוגגים בעולם גם בני דתות שונות חגים אחרים - כמו למשל חג הכריסמס, והסבירה על מאפייני החג. עיריית הרצליה דוגלת באור ובנאורות ולא תיתן להחשיך את מערכת החינוך בעיר".
4 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
סערה נוספת סביב הכריסמס הובילה לתביעת גירושין. במיינט חדרה מספרים כי תושב האזור הכיר לפני כשנה אישה יהודייה בחו"ל. הם נישאו ולמשך תקופה היו מאושרים. אלא שלאחרונה עלו יחסיהם על שרטון, אחרי שהאיש חזר בתשובה. הקרע הסופי ביניהם אירע כשהאישה התעקשה להכניס החודש לביתם עץ אשוח. "התחתנתי עם יהודייה", הסביר האיש לפרקליטתו, עו"ד זהר רון. "מה פתאום היא מכניסה אליי הביתה עצים של גויים ושל כריסמס? נוסף על כך היא רוצה לבזבז כסף על קישוטים מטופשים ונורות. כששאלתי אותה למה היא עושה לי את זה היא אמרה שזו המסורת שלה מהבית וזה לא קשור לכריסמס אלא לבוא החורף וככה זה בכל העולם. לכן, לשיטתה, אין סיבה לפרימיטיביות ולדעות הקדומות. היא אמרה עוד שפה בישראל זה מקובל וביקשה: 'תתייחס לעץ כאל קישוט יפה או פסל בבית ותיהנה להתבונן בו'. הסברתי לה שהקישוט היחידי שיהיה דומה לפסל אצלנו בסלון בימים אלה זו חנוכייה". עו"ד רון מציינת כי האיש הסביר לרעייתו שהדבר אסור על פי היהדות, אבל היא לא הסכימה לשמוע. "היא אמרה שבכל הבתים המתקדמים בעולם, בעונה זו של השנה, יש עצים המסמלים את בוא החורף ושזה יפה", סיפר האיש לפרקליטה והוסיף, "אולי היא חשבה שאני אהבל?"
מה קורה לעודפי מזון שנותרים במסעדות? ברוב המקרים הם מושלכים לפח. מדוע העודפים אינם מועברים לנזקקים? את השאלה הזו מנסה אפליקציה חדשה, שמקדם המשנה לראש עיריית בת ים ירון לוי, לפתור. "במשך שנים הייתי פעיל חברתי בעיר בת ים ולמדתי דרך עירי כיצד לעשות את החיבורים החברתיים הנכונים", מסביר לוי למיינט בת ים ומציג לראשונה את אפליקציית Take.

מדובר באפליקצית משלוחים שמאפשרת לכל אדם להזמין אוכל ממסעדות באזור מגוריו, אך בניגוד לאפליקציית משלוחי מזון רגילה, כאן יש ערך מוסף. 'טייק' מקושרת בכל עיר לרשתות של פעילים חברתיים, והיא למעשה פותרת בעיה לוגיסטית: היא יודעת להצביע על מנה שנהפכה למיותרת, באותו רגע שנהפכה לכזו (“מנת טעות“, עודפים וכו‘..), ולחבר בדיוק של דקות בין המקום והזמן שבו היא נוצרה לפיתרון לוגיסטי מיידי שיעביר אותה כל הדרך עד לנזקקים. עד היום לא היה פיתרון כזה והאוכל ירד לטמיון בזמן שנזקקים היו צריכים אותו. "אנחנו פותרים בעיה שגרמה לבזבוז מזון עצום: עודפי המזון שנוצרים במסעדות, והם בעלי אורך חיים קצר. אנחנו יודעים עליהם בזמן שהם נוצרים, כי המסעדן צריך רק ללחוץ על כפתור באפליקציה, ונותנים את הפתרון הלוגיסטי המיידי באמצעות השליחים שלנו שמגיעים ממילא למסעדות", אמר מנכ"ל החברה, גיל בן משה.
מצוקת הסייעות בגני הילדים בראשון לציון עולה מדרגה. לאחרונה החלו בעירייה לייבא סייעות מירושלים בכדי להתגבר על המחסור של הסייעות בגני הילדים. הגעתן של הירושלמיות הצליחה לעורר את כעסן של הסייעות המקומיות שלטענתן מרוויחות שכר נמוך יותר. "אנחנו הסייעות מרוויחות שכר נמוך ועובדות בתנאים גרועים", מספרת אביבית, סייעת באחד מגני הילדים בראשון לציון, למיינט ראשון לציון. "הורידו לנו את אחוזי המשרה, אנחנו עובדות בימי החופש בתור "בתי הספר של החגים", הדרישות הן בשמיים והשכר הוא מינימום ביחס לאחוז המשרה. ראש העירייה הבטיח לנו הבטחות מפה ועד הודעה חדשה שישפר את התנאים שלנו אבל בפועל זה רק הולך ומתדרדר. כתוצאה מכך יש מחסור בכוח אדם ובצדק, בנות לא מוכנות להגיע לעבודה הזו בתור סייעת ולכן אין מי שיבוא לעבוד". בעקבות הטענות על התנאים, אכן נוצר מחסור בסייעות, אותו מנסה העירייה לפתור בדרכים שונות, אחת מהן הוא יבוא סייעות מחוץ לעיר שמגיעות מדי יום בהסעה מיוחדת מירושלים. "הפתרון היצירתי הזה של העירייה פוגע בנו עוד יותר" מספרת אביבית, "במקום לשפר את התנאים שלנו הם מוציאים כספים רבים על כך. זה מתחיל מהסעה מירושלים עד לבניין העירייה, משם כל אחת מקבלת מונית ספיישל עד לגן שבו הן עובדות. גם השכר השעתי שלהן שעומד על 37 שקלים הוא גבוה יותר מהשכר שלנו".
החיזור האובססיבי שהסתיים באישום. במיינט ירושלים מדווחים כי פרקליטות מחוז ירושלים הגישה השבוע כתב אישום נגד בוגר בית ספר יוקרתי בבירה. הסיבה: טענה כי הטריד בוגרת משכבתו. על פי כתב האישום, הצעיר החל לחזר אחר הבוגרת באופן אובססיבי. בשלב מסוים הגיש אביה בקשה לבית משפט השלום למניעת "הטרדה מאיימת" נגד הצעיר לאחר שבתו חשה מוטרדת. לאחר טיעוני הבוגרת ואביה פסק בית המשפט כי אסור לשניים לשוחח ולהתחקות זה אחר זה. אלא שלמרות החלטת בית המשפט המשיך הבוגר להתחקות אחר הבוגרת ולהטריד אותה. על פי כתב האישום הצעיר נהג לשהות בקרבת מקום עבודתה של המתלוננת במרחק של מטרים ספורים ממנה בניגוד להוראת בית המשפט שניתנה בצו ההרחקה ובאופן שהטריד. באחת הפעמיים הוא התיישב מול מקום העבודה והסתכל עליה במשך מספר שעות. כעת תלוי ועומד נגדו כתב אישום על הטרדה.
4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
לרכבת הנוסעת מחדרה לנתניה הגיע השבוע אורח מיוחד: שחר בן ה-4. הפעוט, הלוקה בעיוורון חלקי, חלם על מסיבת יום הולדת ברכבת וצוותי רכבת ישראל נענו לבקשה. "שחר מאוהב ברכבת אבל מהיום הוא מאוהב גם בעובדי הרכבת", מסרו הוריו לאחר האירוע המרגש. במיינט נתניה מספרים כי האהבה הגדולה של שחר לרכבות ניצתה כאשר צפה בסרטון המתאר את הקרונות החדשים של הרכבת, ומאז הוא חובב רכבות מושבע שאינו מוותר על נסיעות קבועות ברכבת. השבוע יחול יום הולדתו הארבע והוריו החליטו להפתיעו וליצור קשר עם רכבת ישראל בבקשה לערוך לו סיור מיוחד ונסיעה בקטר. מירום עמרני, ראש צוות נהגים, התרגש לשמוע על משאלתו של שחר ומיד התגייס לתיאום הנסיעה.
4 צפייה בגלריה
שחר מתנסה בנהיגה בקטר עם יניב הנהג. צילום: רכבת ישראל
שחר מתנסה בנהיגה בקטר עם יניב הנהג. צילום: רכבת ישראל
שחר מתנסה בנהיגה בקטר עם יניב הנהג. צילום: רכבת ישראל
בשורה לאוהבי החתולים ברחובות. במסגרת תוכנית 'פיילוט' חדשה, התקינה עיריית רחובות בימים האחרונים תחנות האכלה ורודות המיועדות להאכלת חתולי רחוב. הצבת תחנות האכלה נעשתה לבקשות תושבים, הנוהגים להאכיל חתולי חצר, והמיקום נקבע בשיתוף עימם. במיינט רחובות מסבירים כי מאחר וחתולי הרחוב דואגים להרחקת מזיקים כמו עכברים, חולדות ונחשים, הוחלט בעירייה להסדיר את אופן האכלתם על ידי התושבים, מה שימנע האכלה במקומות לא רצויים ויצירת מפגעים תברואתיים וסביבתיים. תחנות ההאכלה יתנו מחסה לחתולים בעת ההאכלה וירכזו את האוכל. כך שהסדרת הנושא היא לטובת החתולים, וכן לטובת שמירה על הניקיון והסדר ברחובות, העמדות החדשות יוצרו במיוחד עבור עיריית רחובות, ומהוות חלק מתפיסה חדשה של המרחב הציבורי ושל ריהוט הרחוב.
4 צפייה בגלריה
עמדת האכלת חתולים ברחובות | צילום: דוברות העירייה
עמדת האכלת חתולים ברחובות | צילום: דוברות העירייה
עמדת האכלת חתולים ברחובות | צילום: דוברות העירייה