1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות הקיבוץ הדתי
צילום: דוברות הקיבוץ הדתי
צילום: דוברות הקיבוץ הדתי
בכפר עציון חנכו לאחרונה את "בית אבשלום – בית לחיים", מקום בלב הקהילה הקיבוצית לאנשים עם צרכים מיוחדים. בבית יגורו שישה דיירים, בוגרי "סדנת השילוב", עמותה המפעילה בתים דומים גם במגדל עוז, בראש צורים, באלון שבות ובגבעות. מתי, אחד הדיירים הצעירים, בירך וריגש את הנוכחים בטקס החנוכה, ושי, דייר נוסף, קבע את המזוזה לבית החדש.
הבית נקרא על שמו של אבשלום טייטלבוים ז"ל, מילדי כפר עציון שהיה ילד ונער עם צרכים מיוחדים. המקום הורחב ושופץ על ידי הקיבוץ, והותאם למגורי הדיירים החדשים. לטקס הגיעו בני משפחתו של טייטלבוים ובהם אחיו, אימו (בת 94!) ואחותו, שדיברה בהתרגשות על הזכות והחסד שבמעשה.
היוזמה להקים את הבית הזה בקיבוץ הייתה של "הנני" – למעורבות חברתית בכפר עציון. זו החלה לקנן בעקבות מפגש שיזמה תנועת הקיבוץ הדתי בבית אלישע בהרדוף, אליו הוזמנו צוותי "בית לחיים" בקיבוצים וכל מי שהנושא קרוב לליבו. בזכות החלוצים בתחום מקיבוץ מירב שהתוו את הדרך, חלחל הרעיון במהרה לקיבוצים נוספים.
תמר הקשר מנכ"לית העמותה, דיברה על שורשי הקיבוץ הדתי שנטועים בה עמוק ועל החלום של חברי כפר עציון ואנשי הקיבוץ הדתי, "לחבר שמיים וארץ ליצירת חברה מתוקנת, חלום שמתגשם עוד קצת בבית אבשלום".
"קיימים כיום בתים פעילים משלבים בתשעה קיבוצים, וארבעה בתים נוספים נמצאים בשלבים שונים לקראת הקמה", אמר אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי, "זוהי חלוציות משימתית משמעותית. ואשרינו שזכינו להוביל בתחום".