1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות התנועה הקיבוצית
צילום: דוברות התנועה הקיבוצית
צילום: דוברות התנועה הקיבוצית
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר (63, קבוצת שילר) הגיש הבוקר (חמישי) באופן רשמי את מועמדותו לקדנציה נוספת בתפקיד. מאיר הוא הראשון להציג לוועדת הבחירות לראשות התנועה את המסמכים הדרושים להתמודדות, אולם הרשימה הסופית תינעל רק בעוד שבוע.
בין המסמכים שהגיש גם חתימות של יותר מ-1,100 חברות וחברי קיבוצים מכ-120 קיבוצים שהביעו בו תמיכה ובהם חברי כנסת בעבר ובהווה, ראשי מועצות אזוריות ומנהלים ומנהלות בכירים בתחומי הכלכלה, החינוך התרבות והחברה. בין היתר ניתן להזכיר את שר החינוך לשעבר אהרון ידלין (חצרים), ח"כ אלון שוסטר (כחול-לבן, מפלסים), ראש מועצת הגליל העליון גיורא זלץ (להבות הבשן) ואת יו"ר מועצת החלב היוצאת מיכל קראוס (קבוצת שילר).
"בתום קדנציה ראשונה מלאת עשייה, אתגרים, הצלחות ומאבקים ציבוריים, אני יכול להישיר מבט אל ציבור חברות וחברי הקיבוצים שעה שאני מבקש את אמונם מחדש ולומר להם כי מצבה של התנועה טוב היום יותר כמעט בכל פרמטר משהיה עת נכנסתי לתפקיד", ציין מאיר במכתב שהגיש לוועדת הבחירות, והוסיף: "ישנה עוד עבודה לפנינו: לאור האתגרים והאיומים שמולם נידרש להתמודד ממש לאחר הרכבת הממשלה הבאה, יהיה זה חוסר אחריות מצידי להשאיר את מושכות ניהול התנועה בידי מועמדים שאולי כוונותיהם טובות, אך חסרים את הניסיון הניהולי הבסיסי ביותר לניהול ענייני התנועה המורכבים".
הוא הבהיר כי התפקיד לא נועד לשמש עבורו כקרש קפיצה לתפקידים הבאים וכי הוא מעוניין להיות מסור לעשייה למען התנועה הקיבוצית. לדבריו, ארבעה מנהיגי מפלגות בחנו איתו את האפשרות שיתמודד במסגרתן לכנסת. "סירבתי להצעות", הוא אומר, "מזכ"ל התנועה הקיבוצית הוא עבורי תפקיד משמעותי יותר וחשוב יותר ממעמדו ותפקידו של ח"כ. אני מחוייב לתנועה ורואה בתפקיד המזכ"ל יעד סופי בשירות הציבורי שלי ולא תחנה בדרך לתפקידים אחרים".
לזכות הקדנציה שלו הוא זקף את הפשרת הבניה במסגרת הרחבת הסדר הביניים, את "פריצת המצור על היתרי הבנייה בקיבוצים מתחדשים" מצד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ואת "שבירת תקרת תמ"א 35 והגדלת מספר יחידות הדיור בקיבוצים רבים".
מאיר ציין בדבריו כי הקיבוצים אומנם "נמצאים היום בנקודת שיא של כל הזמנים", אך הוסיף כי המשימה היא "לוודא שלא נשוב עוד לעולם לתחתית שממנה הצלחנו אך בקושי להיחלץ". "זו לא העת להרפתקאות, זו העת לניסיון. זו לא העת לחלום, זו העת להגשים. זו לא העת להמר, זו העת לבנות. זו לא העת לדיבורים, זו העת למעשים. לכן אני מתמודד לכהונה נוספת כמזכ"ל התנועה הקיבוצית", סיכם.