מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
תקרית אלימה במסעדה בטיילת נתניה עוררה סערה: שני בחורים צעירים יצאו מאירוע שבת חתן בו השתתפו במלון כורש הסמוך, והחלו לקלל את המלצרים והסועדים שישבו במסעדות לונדון ופונדק הים. "הם קיללו את המלצרים ואת הסועדים ואני הרמתי טלפון להזעיק משטרה", מספר ר' אחד המלצרים שנכחו באירוע, למיינט נתניה, "גם יוסי סנדמן, מנהל המשמרת, טלפן ואז החלו הבחורים להשתגע באמת, להרים כיסאות ולהשליך אותם לעבר הויטרינה. הם פצעו קשה את הבעלים של המסעדה שצמודה אלינו. הסועדים עזבו את השולחנות וקמו לראות מה קורה. היה פה בלאגן ממש. דבר כזה עוד לא קרה".
בהמשך, על פי העדויות, נודע כי הבחורים הרביצו למנהל המשמרת, וניסו להפיל את הפלאפון שלו עת צלצל לדווח על התקרית למשטרה. "צלצלתי למשטרה, והם תחקרו אותי. אני אומר להם - קודם שלחו לי מישהו... תוך שאני מדבר איתם, הנמוך מפיל לי את הטלפון ואומר לי, 'מה אתה עושה.. יא בן זונה, מה אתה עובד בשבת?', הוא התחיל לתת לי מכות וכשבא השני, הוא התחיל גם כן לקלל אותי, וגם זרק עלי כיסא שפגע לי ביד". האלימות גלשה גם לעבר הסועדים. "ישבו פה שולחן גדול של משפחה וחגגו, הבחורים באו אליהם והתחילו לקלל אותם, 'בני זונות', 'שרמוטות', לאחל להם דברים רעים כי הם אוכלים בחוץ בשבת", ממשיך לתאר את המאורעות ר'. המלצרים מתארים שהקללות הן הליך שגרתי, שבכל שבת הם זוכים למטר גידופים מעוברי אורח חובשי כיפה שחורה. כשהסלים האירוע, הגיעו עוד אנשים משבת החתן הסמוכה וניסו להרגיע את הבחורים, אך הם לא הצליחו. רק כשהמשטרה הגיעה, לאחר כמעט חצי שעה, נרגעו הרוחות.
עליית מדרגה באלימות התרחשה גם מול צוות חינוכי בירושלים, אב איים להרוג מנהלת בית ספר כי לא היה מרוצה מהיחס כלפי בתו. על פי מיינט ירושלים, בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים נגד האב, מייחס לו מסכת אלימות מילולית קשה נגד המנהלת. על פי כתב האישום, האב הגיע אל בית הספר בו לומדת בתו, נכנס לשטח המוסד החינוכי ואיים בצעקות כי "ישרוף את בית הספר". לאחר מכן התקדם האב המאיים לקומת ההנהלה ואיים על המנהלת: "אתם רוצים שהילדה שלי תתאבד? אני אזיין את מי שייגע בה", והוסיף: "אני אירה בך ובכל המורות", כך מתואר בכתב האישום. אם לי די בכך, האב המאיים הגיע אחרי האירוע האלים פעם נוספת לבית הספר, אך הפעם, עקב המקרה הראשון, מנע מאבטח בית הספר מהאב להיכנס אל שטח בית הספר והמנהלת ניגשה אל הכניסה על מנת לשוחח עימו. אלא שהאב החל לאיים פעם נוספת על המנהלת ואמר: "אסור לי להיכנס? אני אחכה לך בחנייה".
מספרת תלונות מקשישות בפתח תקוה, מהן עלה כי גבר חטף מהן שרשראות, הולידו חקירה אינטנסיבית וסמויה במשטרה לגילוי חשוד במעשה. במיינט פתח תקוה מספרים כי חוקרי המשטרה הצליחו לאפיין דפוס פעולה דומה בכל האירועים, של איתור הקורבן, מעקב אחריו, חטיפת השרשרת שלצווארו של הקורבן ומיד בריחה במהירות מהמקום. חקירה מאומצת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, הביאו לאיתורו של החשוד ולמעצרו. עוד נמצא כי החשוד שוהה בלתי חוקי בישראל ונמצא בארץ ללא אישורי שהייה ו/או עבודה כדין. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת ואתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
כפיה דתית או דרישה לגיטימית? הצלמת האומנותית עינת ברונשטיין נדרשה להסיר את צילומי התערוכה "ללא מילים" שיצרה, בעקבות אירוע בית ספרי של תלמידים הלומדים בבית ספר דתי. "התקשרו אליי אתמול מהחלל בו הוצגה התערוכה שלי, והסבירו לי שביום שלישי מתקיים במקום אירוע של בית ספר דתי. המורות של אותו בית הספר ביקשו להסיר את התמונות שלי מהקיר, למשך כמה שעות, כדי שהתלמידים לא יהיו חשופים ל"תועבה" של תמונות נשים. "חשוב לציין, שהתמונות שנתלו נבחרו בקפידה, מכיוון שבמהלך היום מסתובבים במקום המון תלמידים. היה חשוב לי שהתמונות לא יהיו פרובקטיביות או חושפניות", אמרה ברונשטיין למיינט כפר סבא, "אנחנו חיים במדינת ישראל, שנת 2019. להזכירכם מדובר בכפר סבא ולא במאה שערים. להזכירכם, התמונות התלויות על הקיר הן פורטרטים של נשים, גברים וילדים...אני בדרך כלל נמנעת מלהתבטא בציבור בנוגע לפוליטיקה או דת, אבל כשאני נתקלת בחושך אני חייבת לדבר. למי שלא טוב – שלא יסתכל".
3 צפייה בגלריה
מימין: הצלמת עינת בורנשטיין וחברה על רקע התערוכה
מימין: הצלמת עינת בורנשטיין וחברה על רקע התערוכה
מימין: הצלמת עינת בורנשטיין וחברה על רקע התערוכה
מעיריית כפר סבא נמסר: "מבירור נסיבות המקרה עולה, כי אכן הופנתה בקשה לאומנית מצד צוות אשכול הפיס. אנו רואים זאת בחומרה רבה, ויחודדו נהלים בנושא זה. בנוסף, מנהל אגף החינוך יצר קשר עם האומנית והסביר כי בקשה זו נעשתה שלא על פי רוח העירייה וכי נשמח להציג את תערוכתה בקריית ספיר".
במיינט קריות מדווחים כי בני זוג מקרית אתא תבעו 20 אלף שקל פיצוי מחברת התעופה "וואלינג איירליינס" בגלל מזוודות שהגיעו באיחור וטיסה שפיספסו. לטענת התובעים, שתי מזוודות הגיעו רק למחרת, ומזוודה שלישית, שבה היו התרופות של הבעל, הגיעה יומיים לאחר מכן. בשל כך, נאלץ הבעל לשהות בבית המלון עד להגעת המזוודות, עקב מצבו הרפואי. כמו כן טוענים בני הזוג כי טיסת החזור מברצלונה לתל אביב יצאה בלעדיהם, לאחר שהקדימה ב-40 דקות מבלי להודיע על כך לנוסעים. לטענתם, הם חיכו ליד שער העלייה למטוס, אך בשלב מסוים הלכו לשירותים וכאשר חזרו גילו להפתעתם כי הטיסה יצאה ללא הודעה וכריזה. השופטת יונת הברפלד-אברהם קיבלה באופן חלקי את התביעה, ואף מתחה ביקורת על התובעים. היא התרשמה כי בני הזוג היו מבולבלים לגבי שעת הטיסה וציינה כי חברת התעופה לא חייבת לכרוז את שעת העלייה למטוס. לעניין איחור המזוודות פסקה לבני הזוג 1,400 שקל בלבד בגין עוגמת נפש, היות שכבר קיבלו מחברת הביטוח פיצוי בסך 450 דולר.
סכסוך קולינארי באר שבע. צעד מחאתי חסר תקדים התקיים בעיר, כאשר עובדי מסעדת שגב אקספרס במתחם ישפרו פלאנט פתחו בשביתה בת שעה עקב תנאי העסקתם. "בשעה 13:30 התייצבתי מול הנהלת המסעדה והודעתי שבשעה 14:00 נפסיק את העבודה לשעה", מספרת לירי חליפה, מלצרית במסעדה שגם מייצגת את המלצרים בפני ההנהלה, למיינט באר שבע. ההודעה של חליפה אכן התממשה, ובשעה 14:00 הניחו המלצרים את המגשים ויצאו לפתח המסעדה כשבידיהם שלטי מחאה. על פי טענת המלצרים, מנהלי המסעדה אינם עומדים בהסכם 'חוק הטיפים' שנכנס לתוקף ב-1 בינואר השנה ואינם מכבדים אותו. "מטרת חוק הטיפים היא להסדיר את נושא הביטוח הלאומי, מס ההכנסה וכספי הפנסיה שלנו", מסבירה לירי.
3 צפייה בגלריה
העובדים המוחים. צילום: מיכל דולב
העובדים המוחים. צילום: מיכל דולב
העובדים המוחים. צילום: מיכל דולב
זכיין מסעדת 'שגב' בבאר שבע, יניב סולומון, מסר בתגובה: "אני לא מתפעל את המסעדה מזה כחצי שנה. כל הטיפול במסעדה עבר כבר בחודש דצמבר לטיפול הרשת". מרשת שגב אקספרס נמסר: "המסעדה מופעלת על ידי זכיין ויש לפנות אליו".
בשורה טובה לתושבות ראשון לציון הנמצאות בשלבי היריון - בקרוב החיפוש אחר מקומות חנייה יהיה קל יותר עבורן, זאת בשל סימון מוקומות חנייה לנשים בהיריון בלבד. במיינט ראשון לציון מדווחים כי בפוסט שכתב ראש העירייה רז קינסטליך נכתב: "תושבות יקרות, להיות בהריון זו חוויה מיוחדת במינה, אך לעתים היא לא פשוטה. על מנת לסייע, החלטנו להכשיר בקרוב חניות לנשים בהריון ולאמהות עם עגלות. החניות יסומנו במיוחד בצבע ורוד וגם יוצב לידן תמרור מתאים. הכל על מנת להקל, להבטיח את שלומכן וכמובן את שלומם של היקרים לנו מכל. אנחנו כאן בשבילכן".
3 צפייה בגלריה
להמחשה בלבד. צילום ועיבוד תמונה: עיריית ראשון לציון
להמחשה בלבד. צילום ועיבוד תמונה: עיריית ראשון לציון
להמחשה בלבד. צילום ועיבוד תמונה: עיריית ראשון לציון