הסביבה הייחודית של הקיבוצים בישראל בהם המרחקים בין הבתים הוא מאוד קטן, הביאה אותם לשימוש נרחב בתחבורה חשמלית ייחודית להם, כדוגמת קלאבקרים וקלנועיות המתאימות למרחקים קצרים ומהוות תחבורה שקטה ונקייה. כעת מרחיבים הקיבוצים את השימוש בכלי תחבורה חשמליים ויוצאים החוצה מעבר למרחב המגורים. המהפכה התחבורתית ממשיכה בימים אלה עם הצטיידות של קיבוצים בקטנועים חשמליים המעניקים את מירב היתרונות של כלים חשמליים תפעוליים, עם היתרונות השימושיים של קטנועים שיכולים לצאת מגבולות הקיבוצים.
4 צפייה בגלריה
קטנוע חשמלי BLITZ. יח"צ
קטנוע חשמלי BLITZ. יח"צ
קטנוע חשמלי BLITZ. יח"צ
אייל אמזלג, מנהל מחלקה במפעל לגין בקיבוץ יגור מסביר כי: "הקיבוצים הם סביבה שמודעת מאוד לקיימות, זיהום אוויר ומטרדי רעש. כלים חשמליים מאפשרים לנו בקיבוץ לשמור על הסביבה נקייה ממטרדי זיהום אוויר ורעש ומאפשרת עבודה מסביב לשעון ללא מטרדי רעש שסבלו מהם בעבר חברי הקיבוץ".
לתיאום נסיעת מבחן בקטנועי BLITZ
"במפעל לגין רכשנו שלושה קטנועים של בליץ וכיום אנחנו מאוד מרוצים מהם. רכישת הקטנועים החשמליים היא חלק ממעבר כולל לאמצעי תחבורה חשמליים בקיבוץ, ביניהם גם אופניים חשמליות וקלנועיות. בזכות המעבר לכלים חשמליים אנו מצליחים להימנע ממפגעי רעש וזיהום שאפיינו את הקטנועים המיושנים ואמצעי תחבורה אחרים שהשתמשנו בהם בעבר. היתרון הגדול של קטנוע חשמלי הוא השימושיות שלו מעבר לאזורים התפעוליים, במובן מסויים הוא ממש כלי "חמקני" כלומר, אנו יכולים לעשות בו שימוש ללא מטרד רעש שהפריע בעיקר לשכנים המבוגרים בקיבוץ, ובמקביל לבצע איתו שליחויות וסידורים בישובים הקרובים ללא המגבלות של כלים תפעוליים שמוגבלים לאזורים בהם מותר השימוש בהם, כך שהאפשרות לצאת מהקיבוץ עם כלי חשמלי לא מזהם ומרעיש, היא רק באמצעות קטנוע חשמלי".
4 צפייה בגלריה
הקטנועים החשמליים של BLITZ. יח"צ
הקטנועים החשמליים של BLITZ. יח"צ
הקטנועים החשמליים של BLITZ. יח"צ
ההתחלה של חדירת הקטנועים החשמליים הגיעה מהכיוון התעשייתי שהחלה במפעלים כמו גילעם בקיבוץ מענית וברשת חשמל הממוקמת בקיבוץ יקום, ועוברת בימים אלו להפוך כאופציה המתאימה ביותר לסביבת מגורים המשלבת תעשייה בקרבתה.
הקטנועים החשמליים של BLITZ פשוטים מאוד לתפעול וטעינה. כל הכלים נטענים באמצעות כבל חשמל המגולגל בגוף הקטנוע, כל שקע חשמלי מסוגל להטעין את הקטנועים החשמליים של בליץ שאינם צריכים עמדת טעינה ייחודית המקובלת במכוניות חשמליות אחרות. חיסכון משמעותי נוסף במקרה של קטנועים חשמליים של בליץ, ניתן למצוא בסעיף האחזקה, אחזקת כלי חשמלי היא זולה באופן משמעותי ומוענקת ללקוחות מסחריים באמצעות ניידות שירות במפעלים של הלקוח.
4 צפייה בגלריה
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
בליץ מוכרת בישראל כיום שני סוגי קטנועים. קטנוע אחד הוא קטנוע בליץ 3000, קטנוע עירוני קטן המגיע למהירות של 90 קמ"ש השווה בביצועיו לקטנועי 125 סמ"ק. טווח הנסיעה שלו לאחר טעינה מלאה עומד על 60 ק"מ וזמן הטעינה המלאה שלו עומד על 3 שעות. בנוסף, משווקת החברה את קטנוע המנהלים- בליץ 6000, כאן מדובר בקטנוע בין עירוני השווה ערך בביצועים שלו לקטנועי 250 סמ"ק. קטנוע זה מיועד לרכיבה גם בכבישים מהירים, המהירות המירבית שלו עומדת על 120 קמ"ש, טווח הנסיעה שלו הוא 100 ק"מ בין טעינה לטעינה וזמן הטעינה שלו לטעינה מלאה הוא כ 3 שעות. הביטוח על כל הכלים החשמליים הוא בעלות זהה לביטוח של דו גלגלי בנפח 50 סמ"ק, משמע כמחצית מעלות ביטוח רגיל, ומורשים לרכב עליו כל רוכב בעל רישיון נהיגה בסיסי על דו גלגלי בדרגת A2. דרגת הרישוי הבסיסי שמצריכה מבעלי רישיון רכב מבחן שליטה בלבד על מנת לקבל רישיון.
הכלים של בליץ הם כלים שהוכיחו את עצמם בקרב יותר מ-150 לקוחות מסחריים בישראל. עם כ-1,600 כלים שנמכרו בישראל ב-6 השנים האחרונות בהם פועלת החברה בישראל. בין לקוחות החברה ניתן למנות את דואר ישראל, פיצה דומינוס, מד"א, מקדונלדס, ברגר קינג, בורגר ראנץ', ג'ירף נודלס בר וחברות נוספות. כלל הקטנועים של בליץ, נסעו עד היום בישראל כ-19 מיליון ק"מ, החברה צפויה במהלך 2019 למכור קטנועים חשמליים בהודו ובמדינות נוספות ברחבי העולם.
4 צפייה בגלריה
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
קטנוע חשמלי BLITZ. צילום: דודי מוסקוביץ'
מנכ"ל החברה, רפאל מוזינסקי אמר כי: "השינוי המשלב שקט ומפחית ריחות רעים לסביבה עם ההוזלה המשמעותית בעלויות האחזקה והביטוח מאפשרות לצרכנים עיסקיים ופרטיים רבים בישראל, לבצע את חישובי העלות-תועלת הנכונים ולהצטרף למהפכה החשמלית. בנוסף לכך, על מנת להגביר את הבטיחות של הכלים, ביצענו במכוון כיול בטיחותי במיוחד של הכלים על מנת להוריד למינימום את הסיכוי לאובדן שליטה בכלים. הפיתרון של בליץ כיום הוא פתרון התחבורה הזול, הנקי ביותר לסביבה והבטיחותי ביותר שניתן למצוא כיום על שני גלגלים. בסביבה פסטורלית, שקטה ונקיה כפי שקיימת ברוב הקיבוצים, הקטנועים החשמליים שלנו משתלבים מצוין תוך שמירה על ערכי הקיבוץ ובמקביל מעניקים חוויית שימוש ופרקטיות שלא מעניק שום כלי חשמלי תפעולי אחר".
לתיאום נסיעת מבחן עד בית הלקוח לחץ כאן.