האלוף נדב פדן, בן עין הכרמל, מונה היום (ב') למפקד פיקוד המרכז. גם אביו של נדב, סא"ל בנצי פדן ז"ל, היה קצין שריון מצטיין שקיבל על חלקו בקרבות יום הכיפורים את אות המופת.
1 צפייה בגלריה
היה נספח זרוע היבשה בוושינגטון. פדן, צילום: דובר צה"ל
היה נספח זרוע היבשה בוושינגטון. פדן, צילום: דובר צה"ל
היה נספח זרוע היבשה בוושינגטון. פדן, צילום: דובר צה"ל
בנצי, יחד עם רעייתו נירה, החליטו לעזוב את הקיבוץ כשנדב היה ילד אבל הוא עצמו בחר לשוב אליו במעמד של ילד חוץ. עם השנים נישא לבת המשק, כיום אם שלושת ילדיו. אביו בנצי נקבר על פי בקשתו בבית העלמין בעין הכרמל, בעוד שאמו מתגורר ביישוב גנות.
פדן (50), כיהן קודם לכן כמפקד אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הוא התגייס לשירות ב-1986, והתנדב לסיירת מטכ"ל. לקראת תחילת שירות הקבע יצא לקורס קצינים, וחזר לתפקיד מפקד צוות ביחידה המיוחדת.
בהמשך יצא מטעם הצבא ללימודי פילוסופיה באוניברסיטה העברית ועיצוב תעשייתי בבצלאל. במסגרת תפקידו בסיירת פיקד על שני צוותים של היחידה, שהוזנקו במסוקי יסעור לחוף ניצנים והשתתפו בלכידתם של 11 מחבלים שהגיעו בסירה בסוף מאי 1990.
הוא התקדם בסיירת עד לתפקיד מפקד פלגה, ואחר כך עבר לשמש כסגן מפקד גדוד 932 בחטיבת הנח"ל. ב-1998 מונה למפקד הגדוד, שם שירת עד שנת 2000. בפברואר 2002 נהרג מפקד יחידת דובדבן סא"ל אייל וייס בפעילות מבצעית, ופדן מונה למחליפו.
במהלך שירותו נהרג לוחם היחידה רועי דרור ממכת חום. פדן הואשם תחילה בגרימת מוות ברשלנות - אישום שהוחלף בהמשך בעבירה קלה יותר: התרשלות. בחודש מרץ 2007 נגזר דינו בבית הדין הצבאי לאחר עסקת טיעון, והוא נדון לשישה חודשי מאסר על תנאי ולעיכוב דרגה עד ספטמבר 2009.
לאחר סיום תפקידו בדובדבן פיקד פדן על חטיבת עציון, ובשנת 2005 מונה למפקד בית הספר לקצינים עד 2007. לאחר מכן שהה נדב פדן בוושינגטון לצורך לימודים ושירת כנספח זרוע היבשה כשנתיים.
עם שובו מונה לסגן מפקד עוצבת געש עד ספטמבר 2011, אז מונה למפקד עוצבת אדום בדרגת תת-אלוף. במאי 2014 מונה למפקד עוצבת הפלדה ופיקד עליה גם במבצע צוק איתן. ב-2016 מונה לראש אגף התקשוב וכעת למפקד פיקוד המרכז.