לאחר שהיה מעל ל-50 שנה בבעלות קיבוצית, מוכר קיבוץ יחיעם 51% מאחזקותיו במפעל מעדני יחיעם לייצור נקניקים ופסטרמות, לקרן גרין לנטרן בבעלות ריצ'י האנטר, לפי שווי שוק של 165 מיליון שקלים. מחזור המכירות של החברה עומד על כ־130 מיליון שקל ומועסקים בה 145 עובדים, חלקם חברי קיבוץ.
1 צפייה בגלריה
המפעל בקיבוץ יחיעם
המפעל בקיבוץ יחיעם
פוטנציאל צמיחה. המפעל ביחיעם
(צילומים: מעדני יחיעם)
בעיתון ידיעות אחרונות דווח כי הקיבוץ חיפש בשנים האחרונות משקיע אסטרטגי שיעזור לו לפתח את עסקי המפעל שכוללים גם פעילות בארה"ב.
מעדני יחיעם הוקמה בשנת 1969 בקיבוץ. החברה הינה יצרנית, משווקת ומוכרת בארץ ומעבר לים של מעדני פסטרמה, סלמי ונקניקיות כשרים במגוון רחב של טעמים, ציפויים וצורות אריזה. מעת הקמתה ועד היום החברה התפתחה וצמחה תוך שנשמרת הבעלות המלאה של קבוץ יחיעם.
קראו גם:
כדי לשמור על עצמאות מהקבוץ, בד בבד עם בקרה על ההחלטות והתוצאות, בוצעה כבר בשנת 1993 הפרדה ניהולית בין הקבוץ שהקים את המפעל לבין השוק המשתנה ברציפות ובאופן לא צפוי והוא החשוב והקבוע – הוא הצרכנים והלקוחות. כדי להבטיח עצמאות ואי תלות הוקם דירקטוריון נפרד לחברה תוך הקפדה על יו"ר חיצוני ודירקטורים מקצועיים. המטרות היו ועודן: שביעות רצון הלקוחות, רווחה ופרנסה לעובדים, רווח לצמיחת החברה ורווחתם וביטחונם של המייסדים חברי קבוץ יחיעם.
משנות ה-80 פיתחה החברה בהתמדה את שווקי היצוא ונכון להיום למעלה מ-20% מתוצרת החברה מיוצאת דרך הים לשווקים כשרים בארה"ב, צרפת, אנגליה, איטליה והונגריה. בשנת 2012 רכשה מעדני יחיעם את החברה האמריקאית Abeles & Heymann – שמייצרת מעדני בשר כשרים למהדרין 100% בקר.
יוחאי נאמן, מנכ"ל חברת "מעדני יחיעם": "הקיבוץ החליט למצוא שותף אסטרטגי שביחד יאיץ את צמיחת החברה בשנים הבאות. שותף שיכול להוביל שינוים רציונאליים תוך יצירתיות, השקעה ופתיחות במחצית המשותפת. הפעם השתכנענו שטובים השניים מהאחד ואם גם יהיו גדולים השניים מהאחד – זכינו". לדבריו, ככל הנראה, רוב התמורה תשמש לכיסוי גירעונות ופירעון חובות ובכך תביא לביטחון כלכלי שיבטיח את עתידם של וותיקי הקיבוץ ובכללם חברים שהם ממייסדי הקיבוץ אשר נלחמו על המקום, בנו את הקבוץ והקימו את מפעל מעדני יחיעם.
מטעם גרין לנטרן הובילו את ההשקעה שלושת השותפים: ריצ'י הנטר, דני בן רעי ויוסף עליאש, אשר מסרו כי, "יש לנו 5 עקרונות השקעה והם: מותג אהוד על הצרכנים, חברה מובילה בתחומה, רמת רווחיות טובה, שותפים טובים והוגנים ופוטנציאל צמיחה. מעדני יחיעם עונה על כולם אנחנו גאים להיות שותפים של הקבוץ, מייסדיו וממשיכיו ולעבוד כתף אל כתף עם צוות המנהלים והעובדים של החברה, אליו נחשפנו וממנו התרשמנו כמומחים, נחושים ואולי אף יותר מכך כקבוצה שרוצה ללמוד ומודעת לתועלות שהחיבור יכול להביא לה בתחומי הסחר, השיווק, גיוון הפעילות, ןהחדשנות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ