במשרד התחבורה החלו לבדוק את ההיתכנות לשדרוג כביש 73, בין צומת לנהלל לצומת תל עדשים, והפיכתו לציר בטוח למשתמשי הדרך עם שני נתיבים לכל כיוון. מדובר במהלך ראשוני של משרד התחבורה וכי עד שיוחלט סופית האם לשדרג וכיצד, ייקח עוד הרבה זמן. על פי הערכות כל הליך שדרוג הכביש צפוי להימשך כ-10 שנים.
2 צפייה בגלריה
כביש 73. עמוס מאוד
כביש 73. עמוס מאוד
כביש 73. עמוס מאוד
(צילום: יוסי וקנין)
כביש 73 הוא עורק התחבורה הראשי של המועצה האזורית עמק יזרעאל שכבר שנים מצפים תושבי המועצה שישודרג.
הציר, שבו נפח התנועה הפך בשנים האחרונות לבלתי נסבל, הוא בעל נתיב אחד לכל כיוון, בלי שוליים, חשוך ברובו ועם מספר כניסות ויציאות לא בטיחותיות ליישובים שנמצאים לאורכו.
קראו גם:
המועצה האזורית עמק יזרעאל התפתחה מאוד ב-20 השנים האחרונות. היישובים, לרבות אלה שלאורכו של כביש 73 - נהלל, בסיס רמת דוד, רמת דוד, גבת, יפעת, שריד, כפר ברוך וגניגר – גדלו באופן משמעותי. בנוסף, מדובר בציר שמחבר בין החלק המזרחי של המועצה ודרך משמעותית לכיוון חיפה והקריות ובחזרה. למרות זאת התשתיות של כביש 73 לא השתנו באופן משמעותי.
תמונת המצב היום בכביש היא שבשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים הכביש עמוס מאוד וישנם פקקים במספר צמתים. מה שהפך את הנסיעה בו, בעיקר למי שרוצה להגיע בבוקר לעפולה, לסיוט. גם בשעות שאינן נחשבות לעמוסות יש נפח תנועה גדול בכביש.
2 צפייה בגלריה
צומת יפעת. יהפוך לבטיחותי יותר
צומת יפעת. יהפוך לבטיחותי יותר
צומת יפעת. יהפוך לבטיחותי יותר
(צילום: יוסי וקנין)
בנוסף, לאורך הכביש יש כאמור כניסות ויציאות מיישובים שהן אינן בטוחות. בשנים האחרונות, על מנת להגביר את הביטחון, הוסדרו צמתים חדשים בנהלל – צומת מרומזר, ביפעת ובגניגר – צומת מרומזר. היות ויקח זמן עד שהכביש יעבור שידרוג משמעותי (שני נתיבים לכל צד, מעברים ומחלפונים) סיכמה המועצה על הצבת רמזורים בצמתים של בסיס רמת דוד וקיבוץ יפעת. מי שהוביל את המהלך מול נתיבי ישראל הוא סגן ראש המועצה אבי סמוביץ.
נתיבי ישראל תבצע בקרוב את שידרוג הצמתים. בנוסף לוחץ סמוביץ להכניס לביצוע גם את צומת שריד וצומת גבת.
בתוך כך יש לציין כי במועצה בוחנים אפשרות להוסיף לכביש 71, בית שאן-עפולה, מקטע נוסף לאורך מסילת רכבת העמק, שלמעשה יחבר בין עפולה לכביש 66. אם כביש כזה ייצא אל הפועל הוא יפחית משמעותית את עומס התנועה בכביש 73.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ