בימים אלה עומדים רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות לפרסם מכרז מקוון להקמת שבעה בתי מלון חדשים במתחם עין בוקק וחמי זוהר לחוף ים המלח בתחום המועצה האזורית תמר. שניים מתוך אותם בתי מלון מתוכננים להיבנות על המים.
1 צפייה בגלריה
ים המלח. שני מלונות ייבנו על המים
ים המלח. שני מלונות ייבנו על המים
ים המלח. שני מלונות ייבנו על המים
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
שבעת בתי המלון החדשים יכללו בסך הכל 1,675 יחידות אירוח. המכרז הינו חלק מתוכנית כוללת של שדרוג מתחם התיירות הקיים באזור עין בוקק וחמי זוהר, המתפרסת על שטח של כ־4,000 דונם.
"שיווק המתחמים", ציין יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, "צפוי לחזק את אזור ים המלח, המהווה מרכז תיירותי חשוב ומיוחד ברמה הארצית והעולמית המשמש גם כאזור מרפא ייחודי, ולענות על הדרישה ההולכת וגדלה לאתרי נופש ותיירות בהתאם לקצב הגידול באוכלוסייה ולתיירות הנכנסת.
התכנון כולל שטחי תיירות, מלונאות ונופש לצד אטרקציות, מסחר, משרדים, וכל זאת לצד שטחים פתוחים רחבי ידיים לחיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי לתושבי האזור והסביבה, ובהתאמה חיזוק התשתיות התומכות".
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "שיווק המגרשים הינו שלב נוסף בפיתוח התיירותי שמוביל משרד התיירות בשנים האחרונות באזור ים המלח, ומצטרף לקידום פיתוח המותג הדרומי בנגב, וזאת מתוך מטרה להפוך את הנגב למותג תיירותי בינלאומי מוביל. המשרד מקדם תוכנית כוללת למרחב זה, החל מצפון ים המלח ועד למדבר, מתוך ראייה כוללת של פיתוח תואם אקלים, המבוסס על עקרונות של בנייה ירוקה, השתלבות בטופוגרפיה הקיימת ושמירת תצפית פתוחה אל המים ואל מצוק ההעתקים לאורך מסלול הנסיעה בכביש 90. כמו כן הושם דגש על שמירת הנחלים וטיפוחם, ויצירת רצועת חוף רציפה, רחבה ופעילה ופתוחה לציבור לכל אורכה".
על פי תנאי המכרז, יוזמנו היזמים המתכוונים להשתתף במכרז להגיש את הצעותיהם לחתימה על חוזה פיתוח לארבע שנים, שבעקבותיו ייחתם חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה ל־98 שנים נוספות. המועד האחרון להגשת ההצעות נקבע ל־11 ביולי 2022.