בתום מאבק שהתחולל בשבוע האחרון, אישרה היום (חמישי) מועצת מקרקעי ישראל, להאריך את הסדר הביניים בתהליך השיוך בקיבוצים בשנה נוספת לקיבוצים שנמצאים כבר בתוך התהליך. בנוגע לקיבוצים שטרם קיבלו החלטה, ניתן חלון של שלושה חודשים להצטרף ולהיכנס להסדר הביניים. גורמים במועצת מקרקעי ישראל פעלו בימים האחרונים להאריך את הסדר הביניים בשלושה חודשים בלבד, במהלכן תכננו לאשר את דוח ועדת עדיאל שמרון שמטרתו לחסל הלכה למעשה את חלופת האגודה לשיוך דירות בקיבוצים.
רק לפני חודש, הצהיר מנכ"ל מקרקעי ישראל, ינקי קווינט בכנס הנהגות הקיבוצים, כי הסדר הביניים יוארך. למרות זאת, לטענת גורמים בתנועה הם הופתעו לגלות שבמועצת מקרקעי ישראל פועלים לקשור את הארכת הסדר הביניים לאימוץ "דוח שמרון", המבקש לבצע שינויים קיצוניים בחלופת האגודה.

1 צפייה בגלריה
המזכ"ל ניר מאיר
המזכ"ל ניר מאיר
המזכ"ל ניר מאיר
(צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)


קראו גם:
בסופו של הדיון שהתקיים היום במועצת מקרקעי ישראל הוחלט, כאמור, כי הסדר הביניים יוארך בשנה אחת לקיבוצים הנמצאים כבר בתהליך וכי קיבוצים נוספים יכולים עדיין להיכנס להסדר במהלך שלושת החודשים הקרובים. "דוח שמרון" לחיסול חלופת האגודה אוזכר בדיון, אך לבסוף לא התקיים לגביו דיון עקרוני. לתנועה הקיבוצית הובטח כי היא תוזמן להביע דעתה על הדוח בכל דיון שיתקיים בעניינו.
בתנועה הקיבוצית מספרים כי בימים האחרונים פעלו מול כל מפלגות הקואליציה על מנת לבלום את המהלך שלטענתם נעשה ללא תיאום ובאופן חד צדדי.
מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "דוח שמרון לא היה צריך לבוא לעולם ומקומו בפח האשפה. אנחנו סומכים על החברות והחברים הרבים שלנו בקואליציה שיבלמו את המהלך הזה. מדובר בנייר שלא היה צריך לבוא לעולם ומקומו בפח האשפה. המסמך הזה מבקש דבר אחד – לחסל מהבסיס את הרעיון הקיבוצי. עמדתנו לגביו ברורה – לא יקום ולא יהיה. הנושא נמצא בהסכם הקואליציוני של מפלגת העבודה. מי שפועל לחיסול הקיבוצים פועל הלכה למעשה לפירוק הממשלה. יש ניסיון בלתי פוסק למנוע בנייה בקיבוצים ולשים מקלות בגלגלים – נילחם בכך בכל כוחנו".
מזכ"לית הקיבוץ הדתי שרה עברון מסרה כי "עצם הדיון בדוח המעוות והמעוות שומט את הקרקע מתחת להתיישבות הכפרית והחקלאית בישראל, וראוי שיעבור מן העולם".
כל העדכונים - חדשות הקיבוץ