השבוע הגיש קיבוץ נען תביעה כנגד חברת ביטוח וכנגד מוסך כלי רכב מנועיים בסכום של 793,000 ₪. התביעה הוגשה בגין מקרה שאירע בחודש ספטמבר של שנת 2020, אז הקיבוץ הפקיד את הטרקטור החקלאי מדגם מגנום 335 במוסך מורשה לצורך שיפוץ מערכת הפארק.
1 צפייה בגלריה
עבודות תשתית ליליות
עבודות תשתית ליליות
טרקטור
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
פחות מחודש לאחר הטיפול במוסך, בלב יום העבודה בשדה, הטרקטור הושבת מעבודה ולאחר מכן הוכרז על ידי שמאי באובדן מוחלט של 335,000 ₪. הטרקטור, שהנו ייחודי מסוגו, שימש את הקיבוץ לצורך עבודות חקלאות ומאחר והושבת הקיבוץ שכר שירותי קבלן חיצוני בעלות של 444,600 ₪.
חוות דעת מומחה קבעה כי העבודה על מערכת הפארק הייתה רשלנית, החלקים של מערכת הפארק לא הושבו כראוי למקומם ולכן הטרקטור הגיע למצב של אובדן מוחלט.
קראו גם:
בתביעה טוען הקיבוץ כי המוסך ביצע טיפול רשלני, לא השתמש בחלפים תקינים, לא סגר או התקין את החלקים כראוי, ביצע תיקון וטיפול לא בטיחותיים, לא תדרך את העובדים או העסיק עובדים לא מיומנים ולא הזהירו את הקיבוץ מפני הסכנות בשימוש בטרקטור במצבו.
הקיבוץ הגיש לבית המשפט חוות דעת שמאי ואת הקבלות עבור הנזקים שנגרמו לו, כולל הוצאות גרירה והובלה של הטרקטור ודרש כי הקיבוץ וחברת הביטוח, כל אחד מהם בנפרד או יחד יישאו בהוצאות.