השבוע בחרה ועדה מיוחדת במשרד התיירות את היישובים שייצגו את ישראל בתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO). לרשימה הקצרה נכנס גם קיבוץ נאות סמדר שבערבה הדרומית.
מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים בגודל של עד 15,000 תושבים. הישובים שבחרה הוועדה כדי להיות נציגי ישראל בתחרות, מלבד נאות סמדר, הם כפר כמא ומושב ציפורי.
2 צפייה בגלריה
17 יישובים הגישו מועמדות. נאות סמדר מלמעלה
17 יישובים הגישו מועמדות. נאות סמדר מלמעלה
17 יישובים הגישו מועמדות. נאות סמדר מלמעלה
(צילום: באדיבות קיבוץ נאות סמדר)
קראו גם:
במשרד התיירות מספרים כי השנה 17 יישובים הגישו מועמדות. הוועדה הורכבה משבעה נציגים במשרד שבחרו את היישובים לאחר בחינת הניקוד, על סמך המצגות והסרטונים שהוגשו.
עוד המליצה הוועדה כי חמשת היישובים שנבחרו במקומות הראשונים יקבלו ליווי וייעוץ לאורך השנה בהגשת החומרים לארגון התיירות העולמי של האו"ם, לשם שיפור סיכוייהם לזכייה בשנה הבאה. בשלבים הבאים לתחרות, יתבצע תהליך הבחירה על ידי יועצי הוועדה בארגון התיירות של האו"ם, ולאחריכן תתקיים ההכרזה על הזוכים.
שר התיירות יואל רזבוזוב: "אני שמח על הבחירה של נאות סמדר, ושל ציפורי וכפר כמא. התיירות הכפרית בישראל היא חלק משמעותי בתיירות לישראל ובישראל. מדובר במיזם בינלאומי שימצב את מדינת ישראל ואת מי שייבחר בשורה אחת עם מקומות תיירותיים מפורסמים מהעולם. על כן היה לי חשוב שגם יישובים ישראלים, יפים ובעלי פוטנציאל תיירותי רב, ויש לנו במדינה רבים מהם, יוכלו לקחת חלק במיזם. בזכות כך, יהפוך הכפר התיירותי שייבחר למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים – תיירים שיכניסו למשק הישראלי כסף רב ובזכותם ייווצרו מקומות עבודה רבים, בעיקר בפריפריה, שיספקו פרנסה לאזרחי ישראל".
2 צפייה בגלריה
שר התיירות יואל רוזבוזוב
שר התיירות יואל רוזבוזוב
שר התיירות יואל רוזבוזוב
(צילום: משרד התיירות)
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין: "התרגשנו לשמוע כי קיבוץ נאות סמדר הומלץ על ידי משרד התיירות לתחרות הבינלאומית. הקיבוץ משרה אווירה יחודית לכל מי שבא בשעריו והחוויה בו יוצאת דופן. האווירה המרגיעה, הנוף הקסום ותפיסת העולם השונה הופכים את נאות סמדר למקום שראוי בהחלט להתמודד על תואר הכפר התיירותי הטוב בעולם".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ