שר הביטחון בני גנץ נפגש לאחרונה ב'אופן וואלי' ברמת ישי עם נציגי מטה התושבים נגד הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד.
1 צפייה בגלריה
נציגי מטה המאבק עם שר הביטחון בני גנץ
נציגי מטה המאבק עם שר הביטחון בני גנץ
נציגי מטה המאבק עם שר הביטחון בני גנץ
(צילום: רמי שדה)
חברי מטה המאבק הדגישו בפני השר כי התרשמו כי אמירתו נגד שדה תעופה בעמק היא כנה ורצינית, אך טענו בפניו כי כל עוד הוא מתנגד להקמת שדה תעופה בנבטים שבנגב הוא יוביל בסופו של דבר לבחירת עמק יזרעאל כחלופה המועדפת להקמת שדה התעופה.
עוד הוסיפו התושבים כי לא מדובר בהחלטה ששמורה לפקידי משרד התחבורה, חיל האוויר או רת"א אלא מדובר בהחלטה אמיצה ומנהיגותית שיכולה להוביל להקמת השדה הנכון למדינת ישראל באזור הנגב המשווע למנועי צמיחה משמעותיים.
יוסי אקרמן מבית לחם הגלילית, יזם וממייסדי האופן וואלי, הצטרף לתושבי העמק וטען בפני השר כי למעשה יש כבר שדה תעופה בינלאומי בצפון והוא נתב"ג. באר שבע ונבטים הם מרכז הארץ הגאוגרפי ועל מדינת ישראל לשאוף לאכלס את הנגב כי שם טמון עתיד המדינה ולכן יש להקים שם את שדה התעופה הבא של ישראל.

קראו גם >>>

אל"מ אלכס גן, טייס לשעבר, אמר לשר כי חיל האוויר ידע להתמודד עם ההשלכות של שדה במרחב נבטים. "אין שום מניעה להקמתו בנגב וכל בעיות חיל האוויר הינן פתירות. חיל האוויר תקוע בעמדה עקשנית שבאה מתוך שיקולי נוחות ואינו עושה את השיקולים הלאומיים הנכונים לאינטרס הלאומי", הבהיר גן.
ראש מועצת רמת ישי, עופר בן אליעזר שגם כן הצטרף לפגישה אמר לשר כי ההשלכות של תכנון השדה בעמק כבר מורגשות על היישוב. לדברי בן אליעזר מנהל התכנון כבר הטיל מגבלות בנייה ותכנון על רמת ישי ולמעשה ממשיך לקדם את השדה בעמק וזאת בעיקר בהיעדר החלטה על מיקומו הסופי.
ממטה המאבק מסרו כי שר הביטחון גנץ סיכם ואמר כי בכוונתו להיכנס לעובי הקורה בנושא מיד לאחר הבחירות. לדברי השר נושא הנגב קרוב לליבו והוא מאמין כי אכן יש לחזקו וכי הוא משוכנע בכל ליבו כי יש להתנגד בכל תוקף לשדה תעופה בעמק יזרעאל. השר הוסיף כי התנגדותו לשדה בעמק אינה רק מסיבות בריאות, סביבה, חקלאות ועוד אלא בראש ובראשונה כי זו תהיה איוולת ביטחונית.
השר הנחה את אנשי משרדו לקבוע פגישת המשך עם אנשי מטה התושבים בו הם יציגו לשר את עיקרי העבודות והמחקרים שנעשו בנושא.