גם תחת אש, ירי רקטות באוויר ובשעת חירום, הכלבים בקיבוץ גבים שבמועצה האזורית שער הנגב, לא נחים. הכלבים המיוחדים הללו מיומנים להעניק סיוע ויכולים להריח מצבי חרדה ולהירתם לפעולה. הכירו את הכוכבים על ארבע שגם בזמן מבצע "עלות השחר" מוכנים לעזרה.
1 צפייה בגלריה
בקמן דוגמן, כלביה לאילוף כלבי רפואה בקיבוץ גבים
בקמן דוגמן, כלביה לאילוף כלבי רפואה בקיבוץ גבים
בקמן דוגמן, כלביה לאילוף כלבי רפואה בקיבוץ גבים
(צילום: באדיבות בקמן דוגמן)
תושבי הישובים בעוטף עזה כבר מיומנים ומורגלים בירי רקטות ויירוטי טילים מעל בתיהם, אך בקיבוץ גבים יש מי שנרתם לסייע להם במצבי פוסט טראומה וחרדה: חיזוק על ארבע - כלב שיודע לזהות סימנים של התקף חרדה אצל בעליו ולהרגיע אותו.
צפו בכלבי הרפואה של "בקמן דוגמן" >>>

אורי בקמן -ממובילי תחום הכלבנות בישראל, הוא מומחה בפיתוח שיטות אימון לכלבים למטרות שונות, ועובד בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון לטיפול חדש בנפגעי חרדה ופוסט טראומטיים. הוא הקים בקיבוץ גבים, בתוך חממת סטארט אפ במועצה האזורית שער הנגב, כלביה ייחודית לאילוף כלבים שמטפלים בנפגעי טראומה וחרדה.
קראו גם:
שיטת האילוף של אורי בקמן, מיוחדת ומתאימה כל כלב למטופל ולצרכיו. הכלב יודע לזהות את הריח של ההורמון קורטיזול, המופרש מגופו של אדם הנמצא בהתקף חרדה ולהגיב.


הכלבים עוברים אילוף מיוחד בכלביה של בקמן, וגם בסוף השבוע הסוער שעבר על ישובי העוטף, ולמרות המצב הביטחוני, ממשיך הצוות המסור בכלביה לאלף את כלבי הסיוע והשירות במקרים מצילי חיים, בהתאמה אישית לכל מקרה ברגישות ובחמלה.
כלבי הסיוע משפרים את איכות החיים של אנשים רבים מספור שחיים עם נכות או מחלה, ובכלביה מסבירים שהמצב הביטחוני באזור לא מאפשר להפסיק את העבודה עם החברים על ארבע שעוברים תהליך אילוף.
בנוסף לכך מציע בקמן למשפחות שמבקשות לעזוב את בתיהן במועצה האזורית שער הנגב למנוחה והתאוששות, ולא מוצאות פתרון לכלבים, להסתייע בכלביה הקולטת הכלבים בתקופת חירום.
צפו בכלבים בתהליך האילוף >>>

לעדכונים - חדשות הקיבוץ