מנהלת תקומה חתמה אתמול (חמישי) באמצעות החטיבה להתיישבות על הסכם הדיור הזמני של קיבוץ כיסופים בעומר. כחלק מהתוכנית, נבנו 78 יחידות דיור לטובת משפחות.
2 צפייה בגלריה
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים
הדיור הזמני של חברי כיסופים ביישוב עומר
(צילום: דוברות מינהלת תקומה)

בזמן הקרוב קהילת כיסופים תעבור לעומר כאשר במקביל יחל תהליך הריהוט של יחידות הדיור וכניסת התושבים לדירותיהם. התהליך נעשה כך שילדי הקיבוץ יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הקרובה כסדרה בעומר.
המועצה המקומית עומר תקלוט את קהילת כיסופים לתוך מוסדות הציבור שלה, חוגים, רפואה וכלל שירותי המועצה וזאת על מנת לספק לקהילת הקיבוץ תחושת נוחות וקהילתיות מיטבית ככל האפשר.
במסגרת מתווה הביניים, מנהלת תקומה תספק מענק הצטיידות לכל משק בית בסכום כולל של עד 80,000 שקל ליחידת דיור. בנוסף, כל תושב עתיד לקבל דמי מחייה וכלכלה חודשיים בסך 1,173 ש"ח לכל נפש. בנוסף, המנהלת תממן את תשלומי השכירות והכלכלה, כדוגמת ארנונה, ותוספות שונות בהתאם לצרכיהם הייחודיים.

2 צפייה בגלריה
קיבוץ כיסופים
קיבוץ כיסופים
בית במתחם כיסופים ביישוב עומר
(צילום: דוברות מינהלת תקומה)
קראו גם:

יש לציין כי מעבר זה הוא פתרון זמני לטווח הביניים עבור היישובים. המנהלת והקיבוץ פועלים להשלמת השיקום והשדרוג הדרושים כדי להחזיר את הקהילה בחזרה ליישוב הקבע בהקדם באפשרי.
שיתוף הפעולה הפורה בין מנהלת תקומה, מועצה מקומית עומר, מועצה אזורית אשכול, החטיבה להתיישבות וקיבוץ כיסופים, הוא שמאפשר את המענה המואץ לטובת פתרון הביניים.