אתמול (רביעי) עמד בגאווה רז פרנסיס בן ה-21 מקיבוץ חניתה, בטקס סיום קורס חובלים (מחזור 144) בבסיס חיל הים שבחיפה. פרנסיס הוא אחד מ- 36 הצוערים והצוערות שישרתו מעתה כקצינים ומפקדים בזרוע הים. פרנסיס עצמו ישרת באח"י יפו, במגמת אלקטרוניקה.
פרנסיס הוא לא בן המשפחה הראשון שמשרת בזרוע הים, והוא ממשיך מסורת וקשר ארוך שנים עם הזרוע. אימו שירתה כבקש"ית, אביו היה חובל ושירת באח"י יפו במגמת אלקטרוניקה, בדיוק כמו רז, והאח הקטן במשפחה עתיד אף הוא להתגייס לקורס החובלים בקרוב.
1 צפייה בגלריה
רז פרנסיס
רז פרנסיס
רז פרנסיס
(צילום: דובר צה"ל)
בתיכון למד פרנסיס בבית הספר "סולם צור" והרחיב פיזיקה ואלקטרוניקה, ובזמנו הפנוי הוא אוהב מאוד לגלוש ולצלול. "החלום שלי הוא להיות המפקד הכי טוב שאני יכול עבור החיילים שלי" מספר רז. על הקורס הוא מוסיף: "בתקופה הזאת נתקלים באינסוף אתגרים. בכל יום אתה לומד על עצמך ומבין באילו אתגרים אתה מסוגל לעמוד".
קורס חובלים נמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.
קראו גם:
בטקס האחרון נכחו שר הביטחון, בני גנץ, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים .
כל העדכונים - חדשות קיבוץ