בזמן שהשם הנרדף לקיבוץ הוא עדיין בית צמוד קרקע עם גינה, נראה שלאחרונה מתחזקת מגמת ההתעניינות גם בשכונות בבנייה רוויה בקיבוצים, לא מעט בגלל מצוקת הדיור בישראל.
2 צפייה בגלריה
בנייה ברוויה בעין שמר - כך זה ייראה
בנייה ברוויה בעין שמר - כך זה ייראה
בנייה ברוויה בעין שמר - כך זה ייראה
(הדמייה: יח"צ)
"בשנה האחרונה נרשמה עלייה חדה בהתעניינות וקידום תכניות של קיבוצים בנושא בניה רווייה ודיור בר השגה", אומר ארז אייזנר, מנכ"ל "בית בקיבוץ– ניהול פרויקטים והנדסה" מבית "משקי הקיבוצים" ומוסיף: "מבין הפניות של קיבוצים אלינו בנושא ניהול פרויקטי בנייה, יש עלייה של כ- 20% בביקוש לתכנון והקמת שכונות בבניה רוויה בקיבוצים. זהו נתון הגיוני בשל המגמה שמובילות הוועדות המחוזיות, שבבסיסה ראייה רחבה של ציפוף הבניה בכל הארץ, כולל בקיבוצים, בשטח המחנה הקיים ו/או במסגרת תכניות חדשות".
כדי להבין את המגמה, מסבירים ב"בית בקיבוץ", מדובר במעבר מצפיפות של 2-3 יחידות לדונם לצפיפות של4-6 יחידות דיור לדונם, כולל משמעות של בנייה בקומות. בתקופה זו מתקדמים מספר פרויקטים של בנייה רוויה, ביניהם בעין שמר.
2 צפייה בגלריה
בית עם גינה בקיבוץ? לא רק
בית עם גינה בקיבוץ? לא רק
בית עם גינה בקיבוץ? לא רק
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי ההערכות, לאור ההחלטות האחרונות של וועדות התכנון לעניין תב"עות חדשות להרחבת המגורים במרחב הכפרי, רוב התב"עות לתוספת שטחי מגורים שיוגשו בטווח הקרוב, יכללו ככל הנראה ציפוף דיור. בכך יובילו למעשה, לתכנון בניה רוויה בקיבוצים.
אייל דביר, המנהל העסקי של קיבוץ עין שמר: "עין שמר החליט לבחור בפרוייקט בניה רוויה מתוך צורך אמיתי של של משפחות צעירות של בני הקיבוץ שרוצים לבנות את ביתם בקיבוץ. האלמנטים של הורדת עלויות, מתן פתרונות דיור בר השגה וניצול של הקרקע הוביל אותנו להחלטה. כרגע אנו מחכים לאישור התב"ע, וכשזה יבוא, הפרויקט יתחיל להיבנות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ