המנהל העסקי של קיבוץ 'קבוצת שילר' (גן שלמה) הגיש השבוע בקשה לבית משפט השלום ברחובות, שיוציא צו הרחקה נגד חבר הקיבוץ במטרה לאסור עליו להתקרב אל משרדי המזכירות ואל המנהל עצמו. זאת עקב עימות אלים בין השניים שהסתיים בתלונות הדדיות במשטרה.
1 צפייה בגלריה
סכסוך ארוך שנים
סכסוך ארוך שנים
סכסוך ארוך שנים
(צומת שילר. צילום: אבי מועלם)
מדובר בדם רע שעובר בין חבר הקיבוץ לבין הישוב שהוא מקום ביתו, על רקע הקמת דוכן מזון שמפעיל הקיבוצניק ובני משפחתו, על שטח חקלאי של הקיבוץ. בין הצדדים מתנהלים הליכים משפטיים במעורבות רשות מקרקעי ישראל, אך בשבוע שעבר המחלוקת הסלימה והפכה להיות אלימה.
מפרטי המקרה עולה כי המנהל העסקי סירב לבקשת חבר הקיבוץ לחתום על מסמכים הנוגעים להליכים המשפטיים, וביקש ממנו להעביר אותם באמצעות עוה"ד של הצדדים. בתגובה לסירוב, טוען המנהל כי הקיבוצניק פרץ למשרדו ברוגז והעיף את כל מה שהיה למנהל על השולחן – לריצפה.
קראו גם:
משטרה הוזעקה למזכירות, והמנהל יצא עם השוטרים אל עבר התחנה על מנת להגיש תלונה מסודרת. בעקבותיו הגיע גם הקיבוצניק, והגיש תלונה נגדית.
לא מדובר בארוע החמור היחיד שהתרחש במסגרת הסכסוך בין הצדדים. בעבר הטמין חבר הקיבוץ מכשירי האזנה בחדר ישיבות, על מנת להאזין לדיון של הנהלת הקיבוץ הנוגעת לעניינו. כמו כן, הכין לרמ"י מפה מפורטת של הנכסים אותם הקיבוץ משכיר, ולדברי המנהל, מעשה זה גרם לפגיעה כלכלית קשה לקיבוץ.
מעבר לתלונות ההדדיות שנחקרות כעת על ידי המשטרה, ומעבר לצווי ההרחקה, מדובר בסאגה קשה שנמשכת כבר מספר שנים, והסוף לא נראה אפילו קרוב.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ