מאבק התושבים ביישובי מועצת גבעת ברנר נגד הקמת מפעל תדיראן סוללות בשטח הקרוב לקיבוץ, רשם השבוע ניצחון כשבית המשפט המחוזי מרכז - לוד קבע כי יש להפסיק את התביעה שהגיש המפעל נגד הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שורקות, המועצה האזורית ברנר ואף באופן אישי נגד ראש המועצה דורון שידלוב ובעלי תפקידים בוועדה.
2 צפייה בגלריה
מפעל הסוללות. חוייבו גם בתשלום הוצאות
מפעל הסוללות. חוייבו גם בתשלום הוצאות
מפעל הסוללות. חוייבו גם בתשלום הוצאות
(צילום: שי אלבלינג)
קראו גם:
בית המשפט קיבל את בקשת הנתבעים להפסיק את ההליך והורה על מחיקת חלק ממנה, וכן פסק למפעל הוצאות גבוהות שיצטרך לשלם לצדדים עבור ההליך המשפטי.
כזכור, בשנת 2019 הגיש מפעל תדיראן סוללות שנמצא כיום בסמוך למתחם ביל"ו סנטר, תובענה לבית המשפט המחוזי לוד נגד המועצה האזורית ברנר וגופים ובעלי תפקידים נוספים, בשל מאבקה של המועצה נגד הכוונה להעביר את מפעל הסוללות לשטח פתוח בכניסה לקיבוץ גבעת ברנר. הדבר, כך טענו בתדיראן סוללות, גרם לחברה הפסדים רבים.
המועצה סייעה למאבקם של תושבי קיבוץ גבעת ברנר בנושא, וטענתם העיקרית היתה שמדובר במפעל שמשתמש בחומרים מסוכנים, וכי פעילותו עלולה לסכן לא רק את תושבי הקיבוץ, אלא גם את תושבי השכונות הדרומיות של רחובות הסמוכה.
בתביעה הוגדר מאבקם של התושבים כ"מסע רדיפה חסר תקדים נגד הקמת המפעל", ולטענת אנשי תדיראן סוללות, שביקשו לאשר את העברת המפעל, המחאה פוגעת בחוסנה הכלכלי של המדינה. הם טענו כי תביעת המפעל מוגשת בצעד של אין ברירה.
אלא שבית המשפט המחוזי חשב אחרת, וקבע כי החלטת ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז מרכז, לאשר לתדיראן סוללות להקים מפעל לייצור סוללות בגבעת ברנר, מבוטלת, וקבע כי המפעל אינו עומד בהוראות לשמירה על איכות הסביבה, ולכן הקמתו במיקום זה אסורה.
2 צפייה בגלריה
שידלוב
שידלוב
שידלוב
(צילום: אבי מועלם)
השבוע כאמור פסק בית המשפט פסיקה נוספת לטובת המאבק, כאשר קבע כי יש להפסיק את התובענה של המפעל, ולמחוק את התובענה נגד הוועדה המרחבית שורקות והמועצה האזורית ברנר. פסיקת ההוצאות של המפעל כוללת תשלום של 45 אלף שקל לוועדה המרחבית ולשני בעלי תפקידים בכירים בה - יו"ר הוועדה ומהנדסת הוועדה שנתבעו אישית גם כן, ותשלום הוצאות של 25 אלף שקל למועצה האזורית ברנר ועוד 25 אלף שקל להוצאותיו של ראש המועצה שידלוב.
את המועצה ואת ראש המועצה ייצגו עורכי הדין יואב רזין, שי צפוני ועומר גיא ממשרד נשיץ־ברנדס־אמיר, ביחד עם עורכי הדין יובל ראובינוף ונתנאל פרנקל ממשרד ראובינוף, וכן עורכי הדין שמואל קזס ז"ל ושי קין.
ראש המועצה דורון שידלוב התייחס להפסקת התובענה השבוע ואמר: "הישג זה מצטרף להחלטה קודמת של בית המשפט המונעת את הקמת המפעל. זהו ניצחון משמעותי למען בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה. לא ניתן לאיים על נבחר ציבור בתביעה על מנת להניא אותו מלפעול למען התושבים - להם ורק להם הוא מחויב. נמשיך לפעול בראייה של טובת התושבים והסביבה בלבד, במאבק הזה כמו גם בכל התחומים הנוגעים לפעילות המועצה".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ