המועצה האזורית מגילות ים המלח אשר בצפון ים המלח השלימה השבוע הקמת פרויקט אנרגיה סולארית, בקיבוץ קלי"ה, במקום הנמוך ביותר בעולם - ים המלח.
1 צפייה בגלריה
מערכת אנרגיה סולארית בקיבוץ קלי"ה
מערכת אנרגיה סולארית בקיבוץ קלי"ה
מערכת אנרגיה סולארית בקיבוץ קלי"ה
(צילום: המועצה האזורית מגילות ים המלח)
הפרוייקט בשווי כ 1.8 מיליון ש"ח ובהספק של kw 100, כולל 200 פאנלים סולאריים על סככת מגרש הכדורסל בבית הספר היסודי בקיבוץ קלי"ה.
הפאנלים הם בהספק של W 505 של חברת טרינה סולאר (TRINA SOLAR) מובילה עולמית בתחום. הפרויקט בוצע על ידי חברת אינטרגלאור.
מדובר במערכות תעריפיות בהספק של KW 100, לייצור חשמל ומכירה לרשת החשמל. זהו פרויקט של דו שימוש כאשר המערכת מספקת במקביל גם הצללה למגרש הכדורסל. בנוסף, כלל הפרויקט ביצוע שדרוג תשתיות חשמל, עבודות מתח גבוה, החלפת שנאים ועבודות מתח נמוך.
פאנל Vertex 505 W נבחר לפרויקט זה מכיוון שהוא מיועד להתקנה על הגג ויכול לייצר יותר כוחות בהשוואה לפאנלים הדומים הזמינים בישראל.
ראש המועצה האזורית מגילות ים המלחאריה כהן אמר: "המועצה האזורית מגילות נמצאת בשנים האחרונות בתנופה של צמיחה ופיתוח גם בהיבטים של אנרגיה ירוקה. בין השאר השקנו פרויקטים של תאורה סולארית ביישובים ופאנלים סולאריים על גגות מבני המועצה. בכך המועצה מחזקת את האסטרטגיה לשמירה על הסביבה בד בבד עם רווחת התושבים, בין השאר באמצעות הצללה וקירור מגרש הספורט בבית הספר היסודי".

קראו גם:

במועצה האזורית מגילות ים המלח שמונה יישובים: ורד יריחו, אלמוג, בית הערבה, קדם ערבה, קלי"ה, אבנת, בית חגלה ומצפה שלם. היישובים כולם נמצאים בתהליך מואץ של צמיחה דמוגרפית בשנים האחרונות ומציעים הרחבות קהילתיות במסלולים שונים.
"הפאנלים הסולאריים Vertex של Trina Solar, עם הספק גבוה, יעילות גבוהה, אמינות גבוהה, תפוקת אנרגיה גבוהה ו-LCOE נמוך, הפכו פופולריים מאוד ברחבי העולם. ברבעון הראשון של השנה, משלוחי הפאנלים של Trina Solar עלו על 65GW, במקום הראשון במשלוחי פאנלים של 210 מ"מ ברחבי העולם." אמרה לי נה,( LI NA) מנכ"לית של טרינה סולאר בישראל, יפן וקוריאה. "עם חזון 'סולארי לכל האנושות' שלנו וחדשנות ממוקדת לקוח, אנו ממשיכים להציג מוצרים ושירותים פורצי דרך, ומביאים לישראל לא רק את הפאנלים הטובים ביותר, אלא גם את הטרקרים, האחסון ופתרונות האנרגיה החכמים והאמינים ביותר".