מחדל חמור באחת ממלוניות הקורונה בירושלים: חולים מאומתים בורחים מחדריהם, יוצרים קשר קרוב ואף באים במגע עם עוברי אורח אשר מגיעים לגדר המתחם, כך עולה מתיעוד שהגיע לידי מיינט ירושלים וצולם על ידי אחד מתושבי המקום. חלקם אף מסתובבים באין מפריע ברחבי השכונה, כך טוענים עדי ראיה. מדובר ב״ישיבת חברון״ הנמצאת בשכונת גבעת מרדכי ושהוסבה למלונית החלמה בה שוהים חולים מאומתים. בתיעוד, ניתן להבחין כי החולים נמצאים בחצר המלונית, מתקרבים לגדר ומדברים עם מכריהם ממרחק אפס.

4 צפייה בגלריה
אחד מהחולים בורח מהמלון
אחד מהחולים בורח מהמלון
אחד מהחולים בורח מהמלון
(צילום: mynet)

אל מערכת מיינט נתניה הגיעו השבוע סרטונים המתעדים התקהלויות מדאיגות מחוץ לסניף "דואר ישראל" בכיכר העצמאות, כאשר בחלק מהתמונות ניתן לראות כי לא נשמר מרחק של שני מטרים בין הממתינים בתור. יוני אריאל, תושב שהגיע לסניף ביום ראשון, טוען כי ההתקהלות נגרמה כתוצאה מהחלטה שרירותית של מנהל הסניף להכניס אנשים לפי התור, ולא לפי תורות שהוזמנו מראש דרך האינטרנט, פרוצדורה שמראש נועדה למנוע התקהלות. יש לציין כי החל מיום ראשון בערב, לא היה ניתן כלל להזמין תור דרך האינטרנט כלל, מה שהביא תושבים להגיע לסניף ולהמתין בחוץ לתורם.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים לעומסים בחלק מיחידות הדואר בנתניה, הנובעים מהעובדה שדואר ישראל הוא בין הגופים היחידים שממשיך לספק שירות בתקופה מורכבת זו, תוך הקפדה על נהלי משרד הבריאות. בשלב זה לא ניתן לבצע הזמנת תור מראש לסניף העצמאות, וככל הנראה הייתה תקלה באתר. אנו מתנצלים על חווית השירות במקום, ופועלים לשיפור זמני ההמתנה ביחידות הדואר בנתניה".
במיינט באר שבע דיווחו השבוע כי במוצאי שבת האחרונה נערכה מסיבת יום הולדת של שוטרת שהפרה את כל הנהלים, וכעת המעורבים בה ייחקרו. באירוע השתתפו שוטרים ופקחים מהיחידה בהיקף שמעל למותר בתקנות. חלקם של המשתתפים, כך על פי עדויות, אף לא עטו מסכות על פניהם. הפרות שבמקרה אחר היו ככל הנראה מסתיימות בפשיטה של המשטרה ומתן דוחות למשתתפיה. מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע, שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי משטרת ישראל. כנגד כל המעורבים ייפתח הליך על פי התקנות לשעת חירום".
הלימודים מרחוק מאפשרים להורים לגלות דברים חדשים. כך לדוגמא, במיינט חולון, דיווחו השבוע כי הורים לתלמידים מהשכבות הגבוהות בבית הספר היסודי 'התבור' בחולון, הופתעו לגלות תכנים חרדיים בחומר הלימוד שהועבר לילדיהם. את דפי הלימוד קיבלו תלמידי שכבות ה' ו- ו' במסגרת הלמידה מרחקו בחודש ספטמבר ובחינה מהירה של הדפים מעלה כי מדובר בחומר לימודי שמיועד לבית ספר חרדי במסגרת לימודים למבחני המיצ"ב, כך על פי המידע שנכתב על הדפים עצמם. "התשובה היחידה שקיבלתי זה שהחומר הלימודי תואם את רמת התלמידים. זאת היתממות כי אף אחד לא מדבר על הרמה אלא על התוכן. מלמדים את הילדים שלנו חומרי לימוד שלא תואמים את ההשקפה שלנו, מה לנו ולזה?", סיפרה אחת האמהות. בטקסטים, אמא וילדה עורכות שולחן בזמן שאבא והבן בבית הכנסת. יש שאלות על עברות ומצוות לפי הדת. מישהו בכלל טרח לקרוא את זה לפני שהוא שלח את הדפים באופן אוטומטי? הכי מרגיז זה שישר באים אלינו בטענות ואומרים 'מה יש לכם נגד המסורת?'. אין לנו שום דבר נגדה, אבל אם הייתי רוצה שילדיי יהיו דתיים הייתי שולחת אותם לבית ספר דתי, שלחתי לבית ספר חילוני ואין לי בעיה עם מסורת אבל זה חומר דתי ויש הבדל גדול".
4 צפייה בגלריה
התכנים שהועברו לתלמידים בחולון
התכנים שהועברו לתלמידים בחולון
התכנים שהועברו לתלמידים בחולון
(צילום: פרטי)
מנהלת בית הספר 'התבור' מסרה בתגובה: "בית הספר לא רואה שום בעיה בתכנים שהועברו. החומר שנלקח מתוך מבחן המיצב תואם מבחינה מקצועית את הרמה השפתית שמצופה מתלמידי כיתות ה'-ו' והוא כולל מסרים חינוכיים וערכיים".
סרטון קשה של תושב בת ים (35) מתעלל בכלבו באכזריות לקולות השבר של הכלב, הובילו עשרות אנשים לפתח ביתו. כוחות משטרה שהגיעו למקום בעקבות התלונות הרבות, התקשו לעצור את החשוד ונאלצו לבסוף לחלצו מהחלק האחורי של בניין מגוריו. במיינט בת ים מספרים כי הסרטון הקשה לצפייה הופץ במהירות ברשת, ובו נראה החשוד כשהוא מכה בכלב בעוצמה בידיו וגם מצליף בו באמצעות חגורה. זמן קצר לאחר שהופץ הסרטון, התחילו להגיעו למקום אנשים מהעיר ומחוצה לה ודרשו להוציא את הכלב מהבית. עד הגעת המשטרה היו במקום על פי ההערכות עשרות רבות של אנשים ולמקום נשלחה תגבורת. לאר כך, כאמור, נאלצה המשטרה להבריח את החשוד מהמקום במטרה לעצור אותו. ממשרד החקלאות נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד משרד החקלאות באמצעות אגודת צער בעלי חיים על אודות חשד להתעללות קשה בכלב האסקי מעורב, מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל הגיעו למקום והחרימו את הכלב. הכלב הועבר להמשך טיפול במתקן המוגן של משרד החקלאות".
4 צפייה בגלריה
ההתעללות והכלב לאחר חילוצו
ההתעללות והכלב לאחר חילוצו
ההתעללות והכלב לאחר חילוצו
(צילום: משרד החקלאות)

בימים שמאלצים אותנו לריחוק חברתי והסתגרות בבתים יש נקודת אור: הדור הצעיר של תושבי פתח תקוה, שרבים מהם התגייסו בימים האחרונים לפעילות התנדבותית ענפה למען מבודדי הקורונה, קשישים המסוגרים בבתיהם, איסוף תרומות מזון ובגדים ועוד. אלו הם הנערים והנערות של "קורנונוער" פתח תקוה. במיינט פתח תקוה מסבירים כי במסגרת הפעילות מתנדבים בני נוער יחד עם צוות אגף חברה ונוער במספר תחומים, בין היתר: קניות עבור אנשים מבודדים, הכנת חבילות לילדים בבתי חולים, בניית סוכות לקשישים, שיחות וטלפונים קבועים לקשישים, ניצולי שואה החשים בבדידות, שינוע ואריזות מזון בקביעות בבית המתנדב בשיתוף בית המתנדב, שינוע תרופות לאנשים שאינם יכולים לצאת מהבית, איסוף מצרכים לתרומות, איסוף בגדים, מיון וחלוקתם לנזקקים, חלוקת פלאיירים ופעילויות הסברה ערב ערב בכל רחבי העיר, בשיתוף והכוונה של אגף בטחון וחירום.
4 צפייה בגלריה
קורנונוער בפעולה
קורנונוער בפעולה
קורנונוער בפעולה
(צילום: עיריית פתח תקוה)