משבועות עד שבועות: "ביכורי התינוקות" הם החגיגה השמחה ביותר בקיבוצים, וגם הפעם, למרות הקורונה, נולדו תינוקות רבים בקיבוצים ברחבי הארץ. בראש טבלת היילודים ניצב קיבוץ מעגן מיכאל, עם 34 תינוקות חדשים, קיבוץ נען (עם 30 תינוקות) הודח מהמקום הראשון (לאחר שנתיים רצופות) אל המקום השני המכובד.
1 צפייה בגלריה
ביכורי התינוקות של רשפים
ביכורי התינוקות של רשפים
ביכורי התינוקות של רשפים
(צילום: טל שחם)
הפתעת השנה הגיעה מנציגי הקיבוץ הדתי מבית רימון שכבשו בסערה את המקום השני, עם 30 תינוקות חדשים, גם רשפים ובית השיטה הציגו זינוק מרשים אל מקומות 5 ו-6 בהתאמה (24 ו-23 תינוקות) גם דורות, רוחמה וגעש הפתיעו במספר מרשים של חברי קיבוץ קטנטנים שנולדו השנה.
צפו בריקוד האבות עם התינוקות החדשים בקיבוץ קליה >>>
יש לציין כי מספר הלידות כולל את כלל התינוקות שנולדו בקיבוצים השנה. הנתונים נאספו באמצעות טופס אלקטרוני מקוון שנשלח למנהלי ומנהלות הקהילה והגיל הרך בכל הקיבוצים מדן ועד אילות דרך מערכת 'קיבוץ נתונים'.
קראו גם:
השנה ענו לסקר 258 קיבוצים מתוך 280 (כולל הקיבוץ הדתי), והייתה 92.1% היענות. סך נספרו השנה בקיבוצים בכל רחבי הארץ לידות של 2403 תינוקות.
צפו בריקוד התינוקות המשמח בקיבוץ עין דור >>>
דפנה אלבלה-רונן ממעגן מיכאל, שילדה תאומים לפני שלושה חודשים: "במעגן מיכאל לא עוצרים! לא נתנו גם לקורונה לפגוע בדמוגרפיה שלנו. קיבוצים אחרים נרדמו בזמן המגיפה, אבל אנחנו עבדנו למען העתיד".
ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "חג השבועות, ה-חג של הקיבוצים והחקלאות, בו ייחלנו וציפינו לשוב לחגוג ולהתכנס יחדיו בצורה הקהילתית והמסורתית שכה הייתה חסרה בשנה האחרונה, נפגם לצערנו כתוצאה מההסלמה הביטחונית. גם בימים כאלו, ואף במיוחד, כולנו מתגאים בתוצרת האדמה, בביכורים החקלאים והתעשייתים וכמובן - בתינוקות החדשים שנולדו השנה. הסיפור הקיבוצי, ממש כמו הסיפור הציוני, הוא סיפור של גידול וצמיחה אל מול התנגדות לאומנית. זה לא השתנה. אנחנו נמשיך לגדול ולצמוח על אפם וחמתם".
העשירייה הפותחת:
1. מעגן מיכאל - 34
2. נען ובית רימון - 30
3. יגור - 27
4. גבעת ברנר - 26
5. רשפים ולוחמי הגטאות - 24
6. בית השיטה - 23
7. גן שמואל ושפיים - 22
8. גבעת חיים איחוד ודורות - 20
9. רוחמה - 19
10.בארי, געש, הגושרים, משמר הנגב, ניר דוד, עין דור, רמת יוחנן, רתמים ושדות ים - 18
ומה קרה בקיבוץ שלכם? לחצו ובדקו את טבלת הילודה המלאה בקיבוצים
לעדכונים - חדשות הקיבוץ